English

نظافت روزانه ۳ میلیون مترمربع در منطقه ۲ قم

مدیر منطقه دو شهرداری قم گفت: روزانه ۳ میلیون مترمربع در منطقه ۲ قم نظافت می شود.

نظافت روزانه ۳ میلیون مترمربع در منطقه ۲ قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، رضا رحیمی سرانه فضای سبز شهری منطقه دو را حدود سه مترمربع دانست و اظهار داشت: البته با استانداردهای لازم فاصله داریم ولی با فضای سبز جنگلی سرانه بیش از این میزان است.

وی با بیان اینکه نوع دسترسی شهروندان و بوستان‌های محلی با متراژهای کم ازجمله دغدغه‌های شهروندان است، افزود: کاشت درختان مثمر همچون توت، زیتون و انار در بوستان‌های قم در دستور کار است که در کنار توسعه فضای سبز به آن توجه داریم.

مدیر منطقه دو شهرداری قم وضعیت جمع‌آوری پسماند در سطح منطقه را موردتوجه قرار داد و گفت: بخشی از اقدامات شهرداری به مشارکت شهروندان برمی‌گردد و باید همراه باشند و زباله را ساعت ۲۱ تا ۲۴ قرار دهند ولی گاهی زباله‌ها را صبح می‌گذارند که این‌ها هزینه‌های شهر را افزایش می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه سه میلیون مترمربع روزانه نظافت در سطح معابر داریم و ۱۲۰ تن زباله جمع‌آوری می‌شود، ادامه داد: یکی از دغدغه‌ها وجود موش مربوط به فاضلاب خاکستری است که به انهار انتقال می‌دهند.

رحیمی گاراژهای ضایعاتی در سطح منطقه را موردتوجه قرارداد و گفت: بیش از ۱۰۰ مورد ضایعاتی در شهر بوده که امروز به ۳۰ مورد رسیده است، که برنامه‌ریزی‌شده است که تا با توجه به ظرفیت خوبی که در جاده اراک ایجادشده منتقل شوند.

وی در مورد تعیین تکلیف زمین‌های واقع در کمربندی امام علی(ع) در قسمت این منطقه یادآور شد: این محدوده خارج از حریم شهر است و هرگونه خریدوفروش این اراضی که کاربری آن کشاورزی است جرم بوده و شهروندان برای خرید زمین استعلامات لازم را بگیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه