English

۲۰۰ هکتار بافت فرسوده در منطقه دو قم وجود دارد

مدیر منطقه دو شهرداری قم گفت: ۲۰۰ هکتار بافت فرسوده در منطقه دو قم وجود دارد که دراین‌باره یکی از خواسته‌ها احداث فضای سبز در بافت فرسوده است، درحالی‌که دسترسی‌ها اهمیت زیادی دارد.

۲۰۰ هکتار بافت فرسوده در منطقه دو قم وجود دارد

به گزارش خبرگزاری موج قم، رضا رحیمی با اشاره به اقدامات و ویژگی‌های منطقه دو شهری اظهار داشت:  حریم این منطقه از انتهای بزرگراه امام علی(ع) در بخش جنوبی تا نیروگاه حرارتی است و در حدود چهار هزار هکتار حریم و ۱۳۰۰ هکتار محدوده شهری در منطقه وجود دارد که جمعیت آن براساس آمار رسمی بیش از ۲۰۰ هزار نفر است.

وی با بیان اینکه برای حاشیه‌نشینی و محدوده سکونتگاه‌های غیررسمی در سال ۸۲ نقشه‌ای تهیه و سند توانمندسازی ایجادشده و دستگاه‌های مجری اقدامات خوبی در این زمینه انجام دادند، گفت: یک سری شاخص‌هایی برای سکونتگاه‌های غیررسمی وجود دارد که شامل دسترسی به خدمات و کم برخورداری بوده و نگاه شورای اسلامی شهر و شهرداری ایجاد زیرساخت‌های لازم در این مناطق است.

مدیر منطقه دو شهرداری قم گفت: احداث بوستان و سالن‌های ورزشی و توجه به بافت فرسوده در این منطقه موردتوجه و برنامه‌ها عمدتاً محله محور است،

به گفته وی، تعدادی از پروژه‌ها نیاز به سیاست کلان دارد که اخیراً در سفر ریاست جمهوری به استان، ساماندهی ۳۰  باب مسکونی که زیر دکل‌های برق قرار دارند جز این پروژه‌ها تعریف شد.

رحیمی با تأکید بر اینکه در منطقه بافت تراکم جمعیت در هکتار بالا بوده و جمعیت زیادی در یک محل زندگی می‌کنند ابراز کرد: یکی از موضوعات بحث بوستان‌های محلی است که با کمبود زمین در این منطقه مواجه هستیم و زمین‌ها شکل‌گرفته و گاهی امکان ایجاد بوستان در محلات وجود ندارد.

وی یادآور شد: در برخی از محلات و سکونتگاه‌ها، شهرنشینی زودتر از شهرسازی شکل‌گرفته است و ما برای بوستان باید ملک را تملک کنیم، البته در حال حاضر ۳۵ بوستان در منطقه دو وجود دارد.

مدیر منطقه دو شهرداری قم اذعان کرد: ۲۰۰ هکتار بافت فرسوده در منطقه دو قم وجود دارد که دراین‌باره یکی از خواسته‌ها احداث فضای سبز در بافت فرسوده است، درحالی‌که دسترسی‌ها اهمیت زیادی دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه