English

پایداری و امنیت اطلاعات با بهره‌برداری از مرکز داده شهرداری قم افزایش می یابد

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم گفت: پایداری و امنیت اطلاعات با بهره‌برداری از مرکز داده شهرداری قم افزایش می یابد

پایداری و امنیت اطلاعات با بهره‌برداری از مرکز داده شهرداری قم افزایش می یابد

به گزارش خبرگزاری موج قم،  کوروش محمدحسینی در حاشیه افتتاح مرکز داده جدید شهرداری قم به اهمیت این پروژه اشاره کرد و اظهار داشت: افتتاح این مرکز گام مهمی در حوزه پایداری سرویس‌ها و خدمات الکترونیکی مدیریت شهری است.

وی مختصات پروژه را موردبررسی قرارداد و افزود: این مرکز در فضایی حدود ۱۵۰ مترمربع و بااعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال و در مدت سه سال احداث‌شده و به‌صورت رسمی به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم تصریح کرد: در حال حاضر شهرداری سرویس‌های خدماتی زیادی به شهروندان ارائه می‌دهد که با راه‌اندازی این مرکز این سرویس‌ها راحت‌تر، پایدارتر، ایمن‌تر و روان‌تر خواهد بود.

وی خدمات ارائه‌شده در فضای اینترنتی را نیازمند زیرساختی مناسب برای پایداری و امنیت دانست و بیان کرد: با توجه به حملات سایبری در زیرساخت‌های فن‌آوری توسط دشمنان، ایجاد فضایی ایمن در این حوزه لازم و ضروری است.

محمدحسینی ادامه داد: این مرکز جدید ظرفیت‌های خوبی برای ذخیره‌سازی داده‌ها و نگهداری اطلاعات شهروندان و مباحث امنیتی و سرعت عمل داشته و سرویس‌های مانند پرتابل تعاملی شهر با شهروندان، سامانه نرم‌افزاری قم‌یار، سامانه شاخه و شفافیت به این مرکز جدید انتقال پیداکرده‌اند.

وی شهرداری را متولی شهر هوشمند دانست و خاطرنشان کرد: تلاش شده این مرکز ظرفیت‌های لازم برای همکاری با همه دستگاه‌های اجرایی استان را داشته باشد و ظرفیت‌های لازم هم در سامانه قم‌یار و هم ‌مرکز جدید دیتاسنتر دیده‌شده تا با تعامل با دستگاه‌های دیگر، سرویس‌ها مشترک در اختیار شهروندان قرار دهیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه