English

آموزش و پرورش حساس ترین و مهم ترین بخش اداره کشور است

فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) گفت: آموزش و پرورش حساس ترین و مهم ترین بخش اداره کشور است

آموزش و پرورش حساس ترین و مهم ترین بخش اداره کشور است

به گزارش خبرگزاری موج قم، در دیدار فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) با مدیر کل جدید آموزش و پرورش استان قم، سردار محمدرضا موحد ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و تبریک انتصاب آقای رحیمی به عنوان مدیر کل آموزش و پرورش استان قم اضهار کرد: آموزش و پرورش حساس ترین و مهم ترین بخش اداره کشور است.

وی با بیان اینکه پرورش قشر جوان توسط معلم در واقع  تربیت نیروی انسانی کشور است، عنوان کرد: پیشرفت کشور بستگی به برخورداری آن از نیروی انسانی کارآمد دارد.

فرمانده ارشد سپاه قم با اشاره به اینکه موضوع تربیت در آموزش و پروش باید با توجه به شرایط کرونایی و تعطیلی مدارس بیشتر مورد توجه قرار گیرد، مطرح کرد: تربیت دینی لازم است چون این نسل می خواهد هدف انقلاب را که رساندن پرچم انقلاب به دست صاحب اصلی آن است نقش ایفا کند.

وی با بیان اینکه ذخیره تمام نشدنی انقلاب اسلامی ایران بسیج است، بیان کرد: مقابله با تهاجم فرهنگی غرب با نحو شایسته از طریق جذب جوانان و نوجوانان کاری بوده است که امروزه فرهنگ بسیجی به عنوان بخشی از فرهنگ انقلاب اسلامب توانسته انجام دهد.

موحد با اشاره به اینکه در پیشبرد اهداف جامعه در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بسیج به عنوان مردمی ترین نهاد، مهم ترین نقش را داشته است، خاطر نشان کرد: هم به لحاظ فیزیکی و هم به لحاظ معنوی سپاه زیر ساخت های اردوگاه های آموزشی خود را برای جوانان بالاخص دانش آموزان آماده کرده است.

وی با بیان اینکه مدارس با مساجد، پایگاه های بسیج و مدیران محله ها همکاری و هم افزایی دارد، تصریح کرد:با تقسیم بندی که بر اساس آماری که از کمیته امداد، بهزیستی، اطلاعات، ناجا و اطلاعاتی که خود سپاه داشت استان به ۱۵ محله تقسیم شد.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) با اشاره به اینکه شروع محله محوری در ابتدا برای محله های آسیب پذیر قم بود، افزود: با این طرح میتوانیم محله ها را پشتیبانی کنیم و با شروع کرونا به این نتیجه رسیدیم که سیستم محله محوری سیستم خوبی است.

وی با بیان اینکه محلات را به ۵۲ محله افزایش دادیم چون این طرح بسیار به ما کمک کرد در ابتدای شیوع کرونا که وضعیت خوب نبود، اضافه کرد: مدیران خواهر و برادر هر محله هم منتصب شده اند و در حال حاضر روی نقشه ۱۱۵ محله مشخص شده است.

موحد با اشاره به اینکه در روی نقشه در حال حاضر ۲۰ محل در پردیسان و ۹۵ محله در قم تقسیم بندی شده است، اضهار کرد: تشکیل ۲۰ خانه اعتماد و ۸۰ خانه سبز در مباحث فرزند پروری، اخلاق و .... که در محلات فعال هستند در همین راستا است.

وی با بیان آمادگی سپاه قم برای کاهش آسیب ها و تهدید ها در مدارس، عنوان کرد: سپاه مدارس را به مساجد و پایگاه های بسیج و مدیران محله وصل میکند تا با هم افزایی هم تهدیدات دشمن را بی اثر کنند و با شکل گیری این هم افزایی از تهاجم فرهنگی دشمنان جوانان و نوجوانان موصون می مانند.

در ادامه این دیدار علیرضا رحیمی با ابراز خرسندی از حضور فرمانده سپاه قم در آموزش و پروش با اشاره به اینکهحضور سپاهیان باعث امید، نشاط و ایجاد انگیزه در مدارس و آموزش و پرورش برای معلمان و دانش آموزان می شود، مطرح کرد: با توجه به نزدیک بودن دهه مبارک فجر امسال باید برای دانش آموزان و معلمان دستاورد های نظام را تبیین کنیم.

وی با بیان اینکه ما با دستگیری ملوانان متجاوز آمریکا توسط نیروی دریایی سپاه ابهت آمریکا را شکستیم، افزود: ما در موشک باران عین الاسد همیمنه پوشالی آمریکا را شکستیم و برای در معرض دید بودن افول آمریکا علاقه مندم نمایشگاهی در این خصوص برای دانش آموزان در دهه فجر برپا شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اینکه به دلیل مطالبه گری مردم ما نگران آموزش نیستیم، عنوان کرد: طرح های از قبیل: یک روز با شهدا، یک روز در حرم مطهر حضرت معصومه(س) و برای پاسخ به شبهات مهدویت جوانان یک روز در جمکران در بعد پرورشی برای مدارس پیش بینی خواهیم کرد و نیازمند همکاری سپاه در این زمینه هستیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه