English

احداث واحدهای تجاری در زمین‌های بدون استفاده مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم از احداث واحدهای تجاری در زمین‌های بدون استفاده مدارس خبرداد.

احداث واحدهای تجاری در زمین‌های بدون استفاده مدارس

به گزارش خبرگزاری موج قم، حمیدرضا شیخ الاسلام عصر چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم افزود: کارگروه ویژه‌ای برای تغییر کاربری زمین‌های بدون استفاده مدارس تشکیل خواهد شد و در بازه زمانی محدود، در این رابطه تصمیم گیری می‌شود.

وی با بیان اینکه ۴۰ قطعه زمین در نواحی چهارگانه شهر قم که دارای تراکم بالای دانش آموزی بوده اند، شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: این زمین ها پس از تغییر کاربری در اختیار آموزش و پرورش، سازمان نوسازی مدارس و خیرین بزرگوار قرار خواهد گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش قم با بیان اینکه در سال های گذشته هزینه احداث هر مدرسه حدود ۳ میلیارد تومان بوده اما در حال حاضر به بیش از ۱۲ میلیارد تومان نیاز دارد، تصریح کرد: در ۸ سال گذشته بیش از ۱۶۰ پروژه آموزشی و ورزشی در قم احداث شده  که نیمی از آن توسط مجمع خیرین مدرسه ساز بوده‌است.

وی با اشاره به پایان امتحانات نوبت اول مقاطع متوسطه اول و دوم در هفته آینده، از تلاش آموزش و پرورش برای کاهش حداکثری استرس در میان دانش آموزان خبر داد و گفت: تمامی سالن های ورزشی آموزش و پرورش، از صبح تا ۵ بعدازظهر در اختیار دانش آموزان قرار دارد.

شیخ الاسلام در پایان، بزرگترین مانع در حوزه سوادآموزی را عدم شناسایی و یا نداشتن آدرس از افراد کم سواد و بیسواد دانست و گفت: در صورت همکاری و مشارکت سازمان ثبت احوال و دیگر نهادهای مرتبط، برنامه سوادآموزی برای همه انجام خواهد شد.

جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم با حضور سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم و جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاههای اجرایی ذیربط در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه