English

پاکبانان از اقشار ضعیف و در عین حال با مناعت طبع بالایی هستند

معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: پاکبانان از اقشار ضعیف و در عین حال با مناعت طبع بالایی هستند.

پاکبانان از اقشار ضعیف و در عین حال با مناعت طبع بالایی هستند

به گزارش خبرگزاری موج قم، عباس ذاکریان در جلسه تقدیر از اعضای کمیته بهداشت و سلامت شرکت‌های خدمات شهری شهرداری قم، با گرامیداشت سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: پاکبانان از اقشار ضعیف و در عین حال با مناعت طبع بالایی هستند که نفس ارائه خدمات به آنان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه کارگران و پاکبانان خدمات شهری از اقشاری بوده که سرما و گرما، شب و روز، تعطیل و غیرتعطیل در حال ارائه خدمت به مردم هستند، ابراز کرد: غربالگری این افراد بسیار مهم است و باید به صورت مداوم پیگیر سلامت آنان و شناسایی مشکلاتشان بود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با تاکید بر اینکه باید اقدمات مداخله‌ای برای سلامت این افراد صورت گیرد، تصریح کرد: باید توجه ویژه‌ای به مباحث روحی و روانی این افراد شود، چراکه به شدت آسیب‌پذیر بوده و اگر به موقع مداخله صورت نگیرد دچار مشکلات لاینحلی می‌شوند.

وی توجه ویژه به مشاوره‌های فردی و خانوادگی این افراد را مورد توجه قرار داد و گفت: استفاده از ظرفیت‌های گردشگری شهری و حتی استان‌های دیگر برای پاکبانان برنامه‌ریزی شود.

ذاکریان با اشاره به لزوم نام‌گذاری روز ملی پاکبان در کشور عنوان کرد: جای خالی چنین روزی در کشور احساس می‌شود که شهرداری قم می‌تواند در نخستین گام از طریق شورای فرهنگ عمومی استان و بعدازآن شورای عالی فرهنگی برای نام‌گذاری این روز اقدام کند.

وی با تاکید مجدد بر لزوم تکریم کارگران و خانواده آنان یادآور شد: می‌توان با رایزنی با فعالان مدنی و خیرین زمینه سفر ارزان قیمت پاکبانان به اماکن زیارتی و تفریحی کشور را مهیا کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: خوشبختانه در سال های گذشته با اقدامات آموزشی، میزان ایمنی کارگران و پاکبانان افزایش‌یافته است که باید در این زمینه همچنان با جدیت و حتی برخوردهای سلبی سلامت این عزیزان را افزایش داد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه