English

تدوین نظام حرکتی نیمه شعبان در قم

معاون خدمات شهری شهرداری قم از تدوین نظام حرکتی نیمه شعبان در قم خبر داد.

تدوین نظام حرکتی نیمه شعبان در قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، عباس ذاکریان در جلسه ستاد تسهیلات زائرین ویژه نیمه شعبان در سالن جلسات استانداری قم، اظهار داشت: از یک ماه گذشته جلسات شهرداری قم در خصوص خدمات سفر و رفاه عمومی در شهرداری قم آغازشده است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: برای خدمات‌رسانی مطلوب به زائران و مجاوران ورودی به قم، ۱۰ کمیته و ۸ ستاد اجرایی توسط مجموعه مدیریت شهری قم تشکیل‌شده است.

وی با تأکید بر ضرورت تدوین نظام حرکتی در نیمه شعبان توسط کمیته حمل‌ونقل و ترافیک ستاد تسهیلات سفر استان، ابراز کرد: اگر نظام حرکتی نیمه شعبان تدوین شود تکلیف شهرداری قم در خصوص نحوه عبور و مرور عابران پیاده، حمل‌ونقل شخصی، حمل‌ونقل عمومی، حمل‌ونقل امدادی و غیره مشخص می‌شود.

ذاکریان با بیان اینکه با تدوین این نظام حرکتی مباحثی مانند ایجاد یا احداث پارکینگ‌ها، خط‌کشی، روشنایی، نحوه چینش خودروها و غیره نیز مشخص خواهد شد، گفت: طی دو سال گذشته شهروندان قمی از ۸ نقطه مختلف شهر توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی به مسجد مقدس جمکران جابه‌جا شدند و مسیر رفت بلوار پیامبر اعظم(ص) برای برپایی راهپیمایی باشکوه نیمه شعبان به‌صورت کامل مسدود می‌شد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی شهرداری قم بر این است که موج سفرهای نوروزی به قم از روز سه‌شنبه ۲۴ اسفندماه آغاز و تا ۱۵ فروردین‌ماه سال آینده ادامه داشته باشد که با همکاری شهرداری قم با نرم‌افزار مسیریاب نشان، به نحوی برنامه‌ریزی‌شده که ورودی‌های شهر توزیع ترافیکی معقولی داشته باشند و هدایت پارکینگ‌ها از لحظه ورود به قم به‌صورت برخط انجام شود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم مشکل کمبود پارکینگ در نیمه شعبان را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: با توجه به روشنایی مناسب و روکش تازه آسفالت بلوار خدیجه(س)، تمام این بلوار در نیمه شعبان امسال تبدیل به پارکینگ خودرو می‌شود و از پارکینگ‌های موقت در زمین‌های کشاورزی در حد امکان استفاده نخواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه