English

مشاور وزیر نیرو تاکید کرد؛

حمایت وزارت نیرو از بکارگیری تجهیزات داخلی در تاسیسات آب و فاضلاب

مشاور وزیر و رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو از تصفیه‌خانه شماره سه فاضلاب قم و پروژه آبرسانی به دهستان قمرود بازدید کرد و از نزدیک در جریان اجرای این پروژه‌ها قرار گرفت.

حمایت وزارت نیرو از بکارگیری تجهیزات داخلی در تاسیسات آب و فاضلاب

به گزارش خبرگزاری موج قم، دکتر "میثم جعفر زاده " در این بازدیدها با قدردانی از اقدامات صورت گرفته به‌ویژه در استفاده از تجهیزات داخلی، از طرح ساخت اسکروپمپ فاضلابی در داخل کشور حمایت کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم نیز در بازدید این بازدید به ارائه گزارش از وضعیت شبکه و تأسیسات آبرسانی قم پرداخت و بر ضرورت احداث خط انتقال و تصفیه‌خانه فاضلاب پردیسان تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سه تصفیه‌خانه فاضلاب قم با ظرفیت کامل در مدار بهره‌برداری قرار دارند، به تشریح پروژه احداث تصفیه‌خانه فاضلاب پردیسان پرداخت و با اشاره به اینکه باید اقدامات لازم برای تسریع در آغاز اجرای این پروژه انجام شود، تخصیص اعتبارات پایدار را از مهم‌ترین ضروریات اجرای این پروژه برشمرد.

دکتر علی جان صادق پور با بیان اینکه در تلاش هستیم که در طراحی تصفیه‌خانه از ساده‌ترین روش‌ها استفاده شود، یادآور شد: این امر منجر به در کنار استفاده از تجهیزات داخلی به میزان زیادی کاهش هزینه‌های بهره‌برداری را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به رویکرد شرکت آب و فاضلاب استان قم در استفاده از تجهیزات داخلی اشاره کرد و گفت: در چند سال اخیر بیشترین بهره را به‌ویژه در بخش فاضلاب از تجهیزات داخلی برده‌ایم که در این زمینه توانستیم به موفقیت‌های چشمگیری نیز دست یابیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به نقش این شرکت در بومی‌سازی تجهیزات فاضلاب گفت: اسکروپمپ فاضلابی برای نخستین بار با استفاده از دانش متخصصان داخلی در قم ساخته شد و سه سال است که به صورت بسیار مطلوب در حال بهره‌برداری است.

وی همچنین تأکید کرد: آشغالگیر لجن و آشغالگیر دانه‌ریز سه میلی‌متر نیز با حمایت آبفای استان قم توسط متخصصان داخلی در قم ساخته شد و به بهره‌برداری رسید.

مشاور وزیر نیرو در ادامه از پروژه آبرسانی به دهستان قمرود که مراحل پایانی کار خود را سپری می‌کند بازدید کرد و از نزدیک در جریان نحوه اجرا و میزان پیشرفت این پروژه قرار گرفت و بر ضرورت تخصیص اعتبارات لازم به این پروژه تأکید کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در این بازدید نیز به تشریح وضعیت مجتمع آب‌رسانی قمرود پرداخت و ابراز داشت: به‌منظور تأمین آب 18 روستای قمرود که به دلیل فرسودگی خط انتقال، افزایش جمعیت و رشد مصرف با مشکل کم‌آبی به‌ویژه در فصل تابستان مواجه بودند این مجتمع آغاز شد.

وی 14 کیلومتر خط انتقال و احداث یک باب مخزن بتنی هزار مترمکعبی را ازجمله بخش‌های مجتمع آب‌رسانی قمرود برشمرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر عملیات اجرایی مخزن و 7 کیلومتر خط انتقال به پایان رسیده و مابقی پروژه نیز با رفع مشکلات در حال انجام است.

دکتر صادق پور با بیان اینکه عملیات اجرایی مجتمع آب‌رسانی قمرود بهمن‌ماه سال 99 آغاز و طبق برنامه باید تا خردادماه سال جاری به پایان می‌رسید، یادآور شد: متأسفانه معارضات اجتماعی، عبور از حریم بزرگراه، راه‌آهن، اراضی کشاورزی و منابع طبیعی مشکلاتی به وجود آورد که بهره‌برداری از این پروژه را به تعویق انداخت.

وی با اشاره به اینکه با همکاری و مساعدت مسئولان محلی و استانی به‌ویژه معاون عمرانی استاندار مشکلات تعارض رفع شده است، تأکید کرد: امیدواریم تا پایان سال جاری یا نهایتاً خردادماه سال آینده عملیات اجرایی این پروژه به پایان برسد و شاهد رفع مشکل کم‌آبی در روستاهای این بخش باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه