English

شکل گیری هویت شهر با معرفی اماکن تاریخی و رخدادهای آن

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم از شکل گیری هویت شهر با معرفی اماکن تاریخی و رخدادهای آن خبر داد.

شکل گیری هویت شهر با معرفی اماکن تاریخی و رخدادهای آن

به گزارش خبرگزاری موج قم، ابوالقاسم مقیمی در مراسم رونمایی از نخستین کتاب تاریخ شفاهی شهر قم با عنوان «چهارمردان، خیابان انقلاب» که به همت سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری و با حضور جمعی از اعضای شورای شهر و شهرداری قم و مردم انقلابی محله چهارمردان در مسجد چهارمردان برگزار شد، با اشاره به اینکه هویت هر شهر با معرفی ظرفیت‌های آن شکل می‌گیرد، اظهار کرد: ضرورت دارد تا برای ایجاد تعلق به شهر، تاریخ، ظرفیت‌ها و شخصیت‌های شهر به مردم معرفی شوند که معرفی اماکن تاریخی و رخدادهای شهر یکی از کارهایی است که می‌توان انجام داد.
وی ادامه داد: متأسفانه در سال‌های پس از انقلاب تاریخ‌نگاری برای شهر قم کمتر صورت گرفته و مردم با اماکن تاریخی قم مانند مقابر گنبد سبز که مقابر اولین شاهان شیعی است آشنایی خوبی ندارند.
مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم چهارمردان را قطب انقلاب دانست و گفت: در تاریخ‌نگاری این محله تلاش شده تا رخدادها، ظرفیت‌ها و تأسیسات آن به همشهریان قمی و مردم ایران معرفی شود.
مقیمی از احداث خانه موزه شهیدان زین‌الدین و تملک خانه شهید شفیعی و شهید فخری زاده برای احداث خانه موزه خبر داد و ابراز کرد: همه این اقدامات در معرفی هویت و ظرفیت‌های قم اثرگذار است که تلاش می‌کنیم هر چه سریع‌تر آماده‌سازی و در دسترس همشهریان و زائران شهر کریمه اهل‌بیت(س) قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: معرفی تاریخ، محلات و فرهنگ قم به همشهریان به‌ویژه نسل جوان و اینکه بدانند چه خون‌هایی برای به ثمر رسیدن این انقلاب و نظام ریخته شده افتخار است و با تمام توان در این مسیر حرکت خواهیم کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه