English

۱۱ کمیته علمی تخصصی با حضور نخبگان تشکیل شد

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از تشکیل ۱۱ کمیته علمی تخصصی با حضور نخبگان خبرداد.

 ۱۱ کمیته علمی تخصصی با حضور نخبگان تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری موج قم، پیام جوادیان در جلسه با دبیران کمیته‌های فنی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، با بیان اینکه در راستای حرکت علمی و تخصصی سازمان پارک‌ها برای مباحث تخصصی فضای سبز از ابتدای سال ۱۴۰۰ اقدام به تشکیل ۱۱ کمیته تخصصی و فنی شده است، اظهار داشت: تلاش داریم با این کار بتوانیم در راستای مباحث علمی، تحقیقاتی و پژوهشی عمل کنیم.

وی با بیان اینکه زیرمجموعه این کمیته‌ها کارگروه‌هایی نیز فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: پس از طرح مباحث و تصویب آن جهت اجرا به مناطق شهر اعلام می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم یکی از این کمیته‌ها را کمیته آب دانست و افزود: این کمیته در خصوص پروژه‌های انتقال آب، بهینه‌سازی مصرف، استفاده از پساب، طرح‌های تحقیقاتی حوزه منابع آب و… فعالیت می‌کند.

وی کمیته دوم را کمیته آموزش و ترویج دانست که به وظیفه آموزش و ترویج مباحث علمی بین نیروها و کارگران سازمان و آموزش‌های شهروندی اقدام می‌کند و گفت: کمیته تخصصی باغبانی نیز مباحث تخصصی فضای سبز و گل و گیاه را بررسی می‌کند.

جوادیان ادامه داد: کمیته تهیه، تامین و تولیدات گیاهی، کمیته توسعه اماکن رفاهی، تفریحی و گردشگری، کمیته توسعه فضای سبز، کمیته راهبردی، کمیته علمی، پژوهشی و فناوری، کمیته فرهنگ، ارتباطات و رسانه، نظارت فضای سبز، نگهداری و تعمیرات از دیگر کمیته‌های تشکیل شده در سازمان هستند.

وی خاطرنشان کرد: در این کمیته‌ها مباحثی چون تصمیم‌گیری در خصوص تولیدات، روند افزایش فضاهای تفریحی، لازمه‌های و ساختارهای توسعه فضای سبز، طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی، مباحث فرهنگی و توسعه فرهنگ اجتماعی حفظ و نگهداری و توسعه فضای سبز، ارتباط متقابل با سازمان‌ها و ارگان‌های شهری، روند ایمن‌سازی بوستان‌ها و آبنماها و توسعه انرژی‌های نو و… پیگیری می‌شود.

جوادیان تصریح کرد: ریاست کلیه کمیته‌ها بر عهده مدیرعامل سازمان بوده و پیگیری امور با دبیر کمیته است و کارشناسان خبره سازمان و ادارات فضای مناطق هشتگانه ، نخبگان و افرادی از سایر ارگان‌ها در آنها عضو هستند.

وی گفت: هدف ما از تشکیل این کمیته‌ها هرچه بیشتر علمی‌کردن فعالیت‌های توسعه فضای سبز و حیطه وظایف سازمان پارک‌ها است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه