English

پیام شهردار قم به مناسبت هفته دفاع مقدس

شهردار قم با صدور پیامی آغاز دهه مبارک فجر را تبریک گفت.

پیام شهردار قم به مناسبت هفته دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری موج قم، متن پیام سید مرتضی سقائیان نژاد به شرح زیر است:

بسمه تعالی

فرهنگ مقاومت از مکتب عاشورا عزت یافته و شهادت در آن نهادینه شده است و شیعه مترجمی بسیار زیبا برای رزمایش عملی استقامت و پایمردی است. تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی که با توکل به حق تعالی، رهبری امام راحل، امید و مجاهدت و پشتکار مردم به ثمر رسید؛ سرشار از درخشش‌هایی است که دفاع مقدس نمادی تمام عیار از صبر و شکیبائی در آینه مقاومت آن است.

این دفاع و پایمردی صرفاً مبارزه سخت افزاری نبود بلکه در مقابل حملات نرم دشمن بخوبی ایستاد و عرصه بروز جلوه‌های زیبائی شناسی معنوی، ایمان و اتکال به خداوند متعال در سخت‌ترین لحظات را تجلی بخشید.

فرهنگ تمدن ساز دفاع مقدس، هویت بخش بوده و ثابت کرد که توان ما به میزان امکانات ما نیست بلکه فراتر از ابزارهای مادی است.

از مهم‌ترین دستاوردهای دفاع مقدس در عرصه داخل؛ خود باوری، فرهنگ سازی بین نسلی و مشارکت مردم در قالب بسیج مستضعفان و ایجاد وحدت ملی و التزام جمعی به حفظ منابع، مرزها و سرمایه‌های ملی و در ساحت بین الملل الگوبودن و معرفی توانمندی و ظرفیت‌های مغفول مانده و انتقال مفاهیم ناب ظلم ستیزی و راهنمایی موفق برای نهضت‌های آزادی بخش و امت‌های اسلامی گردید و ایران اسلامی نشان داد که عزت با مقاومت رقم می‌خورد و راه برون رفت از مشکلات اعتماد به ظرفیت‌های داخلی و نه بیگانگان است که وضعیت کنونی افغانستان بهترین دلیل روشن بر غیر قابل اعتماد بودن استکبار و آمریکاست.

تقارن هفته دفاع مقدس با ایام سوگواری اربعین سید الشهداء مولا اباعبدالله الحسین (ع) بار محتوایی و معنایی فرهنگ ایثار و شهادت را برجسته‌تر کرده؛ هرچند پیام عاشورا و فلسفه این قیام همواره چراغ راه و سلسله جنبان هشت سال دفاع مقدس بوده است. اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای والامقام و تقدیم ادب و احترام به ساحت تمامی ایثارگران، آزادگان، جانبازان و خانواده معظم شهدا؛ این هفته با خیر و برکت را گرامی داشته و توفیق خدمت به جامعه اسلامی را به همگان در سایه عنایات خاصه بقیه الله الاعظم امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و راهنمایی‌های حکیمانه مقام عظمای ولایت امام خامنه‌ای مد ظله العالی مسألت دارم.

سید مرتضی سقائیان‌نژاد

شهردار قم

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه