English

لزوم آموزش فرهنگ ترافیک به‌صورت عملی به دانش آموزان

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر لزوم آموزش فرهنگ ترافیک به‌صورت عملی به دانش آموزان تاکید کرد.

لزوم آموزش فرهنگ ترافیک به‌صورت عملی به دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار رئیس پلیس راهور قم با اشاره به ارزش بالای جان انسان افزود: گاهی به خاطر عدم رعایت قوانین توسط یک فرد، یک خانواده داغدار می‌شود.

وی پلیس را مساوی بانظم در یک کشور دانست و با اشاره به لزوم فعالیت فرهنگی-آموزشی در این زمینه خاطرنشان کرد: من معتقدم کار فرهنگی و آموزش در زمینه قوانین باید از آموزش‌وپرورش و سنین کودکی آغاز شود.

امام جمعه موقت قم افزود: در حال حاضر در کتب آموزشی-تحصیلی به‌صورت بسیار جزئی به این مطلب پرداخته‌شده است.

وی ضمن اشاره به لزوم استفاده از آموزش عملی علاوه بر آموزش نظری خاطرنشان کرد: باید علاوه بر آموزش این مطالب به دانش آموزان در کتب درسی، دوره‌های آموزش عملی نیز از طرف پلیس راهور به این منظور برگزار شود.

حسینی بوشهری ضمن تأکید بر بهره‌گیری از ظرفیت سخنرانان معروف کشوری که عمدتاً از شهر قم هستند، گفت: سخنرانان معروف باید این مطالب را با خمیرمایه‌های دینی مانند اهمیت حفظ جان خود و دیگران، یا تحت عنوان نظم و انضباط و مسائل این‌چنینی، از طریق تریبون‌هایی که در اختیاردارند، مانند برنامه سمت خدا که در سطح کشور بیننده زیادی نیز دارد، مطرح کنند.

وی کمک گرفتن از ائمه جماعات و استفاده از ظرفیت مساجد را نیز در افزایش بیش‌ازپیش فرهنگ ترافیک مؤثر دانست و ضمن اشاره به ظرفیت نماز جمعه و مبلغین حوزه علمیه افزود: با هماهنگی از طریق معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین با ائمه جمعه و جماعت سراسر استان به صورت منظم در مساجد حاضر شوید و مسائل مربوط به تردد و ترافیک را به نمازگزاران انتقال دهید. در ایام تبلیغی و فعالیت‌های تبلیغی طلاب و روحانیان می توانند در افزایش آگاهی مردم در این زمینه کمک فراوانی داشته باشند.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری فضای مجازی را یکی دیگر از راهکارهای انتقال مفاهیم و فرهنگ ترافیک دانست و افزود: از طریق نرم افزارها و دیگر روشهای در دسترس می توان زمینه سازی آموزش مناسبی به قشرهای مختلف جامعه ارائه نمود.

وی ضمن اشاره به بحث اصلاح زیرساخت‌ها افزود: اصلاح جاده‌ها و ایمن‌سازی معابر نیز از اموری است که از اهمیت بالایی برخوردار است و شهرداری باید در این زمینه همکاری لازم را با پلیس راهور داشته باشد.

رئیس جامعه مدرسین در پایان بر لزوم افزایش فرهنگ ترافیک در قم تاکید کرد و گفت: شهر قم باید در این زمینه الگو باشد چه برای سطح کشور و حتی برای زائرینی که به این شهر سفر می کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه