English

شهردار قم فرا رسیدن دهه ولایت را تبریک گفت

شهردار قم در آستانه فرا رسیدن عید سعید قربان و آغاز ایام فرخنده دهه ولایت، با صدور پیامی فرا رسیدن ایام دهه ولایت را تبریک گفت.

شهردار قم فرا رسیدن دهه ولایت را تبریک گفت

به گزارش خبرگزاری موج قم، متن پیام سید مرتضی سقائیان نژاد به شرح زیر است:

بسمه‌تعالی

روز شریف عرفه و عید سعید قربان میقاتی برای احرام اندیشه در ساحت معرفت غدیر است و عظمت غدیر با ظهور نمایان خواهد شد و با بازنگری درآینه غدیر، شاهد بازفهمی و رمزگشائی از اسرار الله و بهره‌مندی از اندیشه نوین در فهم خواهیم بود که غدیر خم نماد جشنواره حقیقت است.

غدیر هدیه‌ای الهی و طلوع نور برای تعیین همراهان مسیر و تشخیص مؤمنان بصیر در زمان پسا پیامبرصلی الله علیه و آله و سلم است و انتظارتورات، انجیل و زبور در حجه الوداع به پایان رسید و منظومه‌ی خلقت، نظاره‌گر زیبایی‌های عظمت کهکشان راه علمی در “سلونی قبل ان تفقدونی” گردید و حوض کوثر تشنه جام معرفت او شد و السابقون السابقون شاهد لم تسبق بقرابه فی رحم گردید.

منظومه کلام گهربار اسدالله الغالب مولانا علی ابن ابیطالب علیه‌السلام نیازمند احرام اندیشه در میقات توفیق الهی است، امواج علم و حکمت در ساحل وجودی ایشان آرام می‌گیرد و گفتمان‌های علمی جهان در مکتب علمی‎اش با افتخار درس‌آموزی می‌کنند.

ولایت امامت، مکمل آفتاب نبوت است وحبل الله المتین، نقشه‌ی راهی دقیق برای شناخت صراط مستقیم است. بی‌شک دلی حیدری می‌باید تا در لیله المبیت آرام گیرد ولیله المبیت در تفسیر این فراز نورانی و من الناس من یشری نفسه ابتغاء مرضات الله مفسری زبردست است و هرکس به ولایتش اقتدا کرد بر ثبت سند نامش در مؤمنان افتخار خواهد کرد.

بعثت، غدیر، کربلا و ظهور ادبیاتی به‌یادماندنی در تاریخ اسلام هستند که هریک به منظومه‌ی فکری جهان اسلام جلوه‌هایی معنوی خاص بخشیدند و با فهم غدیر است که ظهور معنی پیدا می‌کند و غدیر میراثی تاریخی برای نجات بخشی بشریت و هم‌گرایی جهانی است که ظهور آن را محقق می‌سازد.

مناسبت‌های ۱۵ روز شاد آسمانی در فاصله زمانی عید سعید قربان، عید بزرگ غدیر و عید مباهله وجود دارد. جای بسی دقت نظر و برنامه‌ریزی دارد که مجموعه مدیریت شهری نیز به‌نوبه خود قطره‌ای در این دریای بیکران خواهد بود. اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی، فضاسازی شهری تبلیغاتی و شادی‌آفرینی با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی مورد تأیید است.

اینجانب ضمن تبریک ایام سراسر نور و سرور ولایت، در سایه لطف حق‌تعالی و عنایات خاصه بقیه‌الله الاعظم و شکرگزاری از توفیق هم‌جواری بانوی کرامت، عمل به دستورات مقام عظمای ولایت و ولایت‌مداری برای صیانت ازغدیررا برای همگان مسألت دارم.

سید مرتضی سقائیان‌نژاد

شهردار قم

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه