English

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:

هیچ جامعه مدنی در جهان، اهمیت انتخابات را زیر سوال نمی‌برد/ قدرت انتخاب را نمی توان از مردم گرفت

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: هیچ جامعه مدنی در جهان، اهمیت انتخابات را زیر سوال نمی‌برد.

هیچ جامعه مدنی در جهان، اهمیت انتخابات را زیر سوال نمی‌برد/ قدرت انتخاب را نمی توان از مردم گرفت

به گزارش خبرگزاری موج از قم، سید موسی حسینی کاشانی با اشاره به حماسه بزرگ 28 خرداد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فرهنگ انتخابات در هر جامعه‌ای تصمیم‌ساز و تاثیرگذار است، قطعا مردم نظراتی و توقعاتی از مسئولان و یا ایراداتی به عملکردها دارند، اما در اصل انتخابات، حضور می‌یابند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان اینکه فرهنگ انتخابات با حضور مردم شکل می‌گیرد افزود: در 28 خرداد حتما شاهد حضور پرشور مردم هستیم و امروز حماسه‌ای بزرگ خلق می‌شود.

وی تصریح کرد: در هر مقوله‌ای برای فرهنگ‌سازی باید در ابتدا به شناخت برسیم و در این حوزه نیاز به آموزش داریم، سپس باید به مرحله باور دست یابیم و در نهایت این باور نیز باید به مرحله ظهور و بروز در رفتار برسد.

حسینی کاشانی عنوان کرد: در بحث انتخابات باید مسائلی چون اهمیت آن به لحاظ دموکراسی و اظهار‌نظر ومشارکت در سرنوشت و آینده برای مردم تبیین کنیم، همچنین باید ها و نبایدهایی در انتخابات وجود دارد که برگزار کنندگان و مردم و کاندیدها بر اصول حاکم بر انتخابات پایبند هستند.

وی خاطرنشان کرد: هیچ جامعه مدنی در جهان، اهمیت انتخابات را زیر سوال نمی‌برد، چرا که قدرت انتخاب را نمی توان از مردم گرفت، جامعه نیز به باید به این باور برسد که حضورش سرنوشت‌ساز است و سپس این باور منجر به رفتار یعنی حضور پای صندوق‌های رای شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: در این انتخابات، کاندیداها از فیلترها عبور کردند و در زمان تبلیغات نیز یک سری بایدها و نبایدها تعیین شد و اخلاق انتخاباتی همچون پرهیز از دروغ و افترا و توجه به ارائه دقیق برنامه‌ها مورد تاکید قرار گرفت و امروز رسالت مهمی در تعیین سرنوشت برعهده مردم است.

وی افزود: باید توجه داشت بستر فضای مجازی مملو از مطالب راست و دروغ است و تشخیص سره از ناسره در فضای مجازی نیازمند سواد رسانه‌ای است، به خصوص در انتخابات باید به این سواد رسانه‌ای توجه داشت.

حسینی کاشانی بیان کرد: قطعا مردم و اصحاب هنر و رسانه و فرهنگ حضوری پرشور در انتخابات دارند البته عناصر تاثیرگذاری نیز در حضور پرشور مردم در این حماسه بزرگ وجود دارد که باید به آن توجه داشت.

وی خاطرنشان کرد: یک پیمایش در 5 سال گذشته انجام گرفت که خروجی آن در شورای فرهنگ ارائه شد، در این باره  یکی از نتایج مربوط به مرجع تاثیرگذار بر روی قشر جوان در تصمیم گیری‌ها بود که نشان می‌داد طبق نظرسنجی خانواده و علما و نخبگان و معلمان،تاثیر گذاری بیشتری بر رفتار دارند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم عنوان کرد: جامعه ما هنوز به نبخگان و خانواده و علما به عنوان مرجع نگاه می‌کند و هر چه رابطه بین مردم و مجموعه نخبگانی بیشتر باشد تصمیمات بهتر و عاقلانه‌تری گرفته می‌شود، پس باید تلاش کرد این رابطه را تعمیق داد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه