English

اتمام کامل ممیزی املاک شهر قم

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم از اتمام کامل ممیزی املاک شهر قم خبرداد.

اتمام کامل ممیزی املاک شهر قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، محمد وحید نیا با اشاره به اهمیت پرداخت عوارض نوسازی اظهار داشت: قانون نوسازی یک قانون جامع است که هم در بخش درآمدی و هم در بخش هزینه‌ای پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده است.

به گفته وی در بخش درآمدی مطابق ماده دو قانون نوسازی و عمران شهری؛ مالکین کلیه اراضی، ساختمان‌ها و مستحدثات واقع در  شهر عوارض خاص سالانه‌ای رو باید پرداخت کنند که در صورت پرداخت به‌موقع عوارض سالیانه مشمول ده درصد خوش‌حسابی خواهند شد.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم با تأکید بر چگونگی هزینه کرد این عوارض تصریح کرد: مطابق ماده یک قانون مذکور این عوارض صرف تأمین نیازمندی‌های شهری و احداث، اصلاح و توسعه معابر، ایجاد پارک‌ها و مراقبت در رشد متناسب و موزون شهرها و سایر وظایفی که به عهده شهرداری‌ها بوده، می‌گردد.

وی با تأکید بر اینکه از شهروندان تقاضا داریم در بحث عوارض نوسازی مشارکت و همکاری کنند و سعی کنند عوارض را به‌موقع پرداخت کنند، افزود: پرداخت این عوارض از طریق حضوری با مراجعه به مناطق هشتگانه و یا به‌صورت غیرحضوری و با مراجعه به سایت شهرداری انجام می‌پذیرد و چنانچه شهروندان اگر از کد نوسازی اطلاعی نداشته می‌توانند به شهرداری مناطق مراجعه کنند.

وحید نیا با اشاره به لزوم انجام ممیزی در شهر یادآور شد: در خصوص اقدامات انجام‌شده در راستای قانون نوسازی و عمران شهری انجام ممیزی سطح شهر قم در سال‌های گذشته بوده است.

وی انجام ممیزی شهر صرف‌نظر از الزامات قانونی را در واقع جامع‌ترین و نخستین قدم در جهـت جمع‌آوری اطلاعـات سـطح شهر و تبدیل آن به بانک اطلاعاتی توصیفی شهر و ارتباطان با اطلاعات جغرافیایی برای بهره‌برداری در برنامه‌ریزی و ارائه بهتر خدمات شهری دانست و گفت: شهرداری قم در چند سال گذشته ممیزی املاک را آغاز و این کار مهم در سال ۹۸ به اتمام رسید و اطلاعات این ممیزی به سیستم سرای ۸ انتقال و کار تطبیق و تلفیق آن نیز در تمام مناطق به اتمام رساند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه