English

مدیرکل اوقاف قم عنوان کرد:

هزینه ۱۹ میلیارد تومانی از عواید موقوفات برای فعالیت‌های اجتماعی در قم

مدیرکل اوقاف استان قم گفت: طی یک سال گذشته و از محل عواید موقوقات، بیش از 19 میلیارد تومان برای انجام فعالیت‌های اجتماعی و کمک به نیازمندان در سطح استان قم هزینه شده است.

هزینه 19 میلیارد تومانی از عواید موقوفات برای فعالیت‌های اجتماعی در قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در دیدار با آیت‌الله فاضل لنکرانی اظهار کرد: در دوره جدید مدیریتی اوقاف سعی کرده‌ایم نظم و انضباط قابل قبولی به مجموعه بدهیم که شامل رعایت بیشتر قوانین سازمانی و شرعی است.

وی افزود: مجموعه همکاران اوقاف هم تلاش و هم‌یاری فراوانی داشتند و هم اکنون به نظم و انسجام قابل قبولی دست یافته‌ایم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه تلاش مضاعفی در همه بخش‌های این اداره کل وجود دارد گفت: هم اکنون رتبه اوقاف قم از 17 به 2 ارتقا یافته است.

وی ادامه داد: حضور این اداره کل در حوزه کمک‌رسانی به نیازمندان و مستمندان به ویژه طی یک سال اخیر که فشار اقتصادی از یک سو و شیوع کرونا از سوی دیگر، موجب بروز مشکلات فراوانی شده‌اند چشمگیر است.

اسکندری از هزینه کرد 19 میلیارد تومانی اوقاف طی یک سال گذشته خبر داد و گفت: این مبلغ صرف خرید و توزیع بسته‌های معیشتی برای نیازمندان، تهیه و توزیع غذای گرم، آزادی زندانیان که تعداد آنها به بیش از 50 نفر در سال گذشته می‌رسد و فراهم کردن تجهیزات بیمارستانی برای مراکز درمانی، ویزیت و داروی رایگان برای نیازمندان با محوریت بقاع متبرکه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم تصریح کرد: این کمک‌ها از محل موقوفات خاص با نیات مشخص یا موقوفات عام بوده که با رعایت همه مصوبات و قوانین شرعی و همچنین در جهت کمک به اجرای پروتکل‌های بهداشتی بوده است.

وی ادامه داد: سعی کرده‌ایم تا آنجا که در توان داریم، اجاره بهای منازل مسکونی خانواده‌های نیازمند یا املاک تجاری موقوفه را که در دوران شیوع کرونا رونق چندانی نداشته‌اند اخذ نکنیم.

اسکندری با بیان اینکه به خاطر محدودیت‌های کرونا، بیشتر روزهای سال گذشته بقاع متبرکه بسته بودند گفت: با این حال سعی کرده‌ایم با تکیه بر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و همچنین تولید و پخش برنامه‌های تلویزیونی از جوار حرم‌های مطهر امامزادگان، فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی را ادامه بدهیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه