English

مدیرکل اوقاف قم:

همکاری با سپاه برای خدمت به مردم جزو اولویت‌های اوقاف است

مدیرکل اوقاف استان قم گفت: همکاری با نهادهای مردمی همچون سپاه پاسداران برای خدمت به اقشار کمتربرخوردار، جزو اولویت‌های اصلی اوقاف استان قم به شمار می‌رود.

همکاری با سپاه برای خدمت به مردم جزو اولویت‌های اوقاف است

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در آیین بهره‌برداری از دستگاه پلاسما فریز که از محل موقوفات درمانی ناحیه یک قم خریداری و به بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) اهدا شد اظهار کرد: هنر اصلی این است که آدمی آنچه به برکت الهی به دست آورده، در راه خداوند هم صرف کند و تنها به جمع‌آوری مادیات نپردازد.

وی افزود: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی، وقف از مهجوریت درآمده و اقدامات فراوانی در خصوص ترویج وقف صورت می‌‌گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه طی سال جاری شاهد افزایش خیرین برای کمک‌های نقدی و غیر نقدی هستیم و تفاهم‌نامه‌های خوبی هم با سازمان‌ها و نهادهای مختلف به امضا رسیده است گفت: سپاه جزو نهادهای ارزشی در کشور است و اقشاری را پوشش می‌دهد که بیشترین نیازمندی را دارند و در عین حال همواره جزو افراد در صحنه بوده‌اند.

وی ادامه داد: در اولویت‌بندی‌های خود ترجیح می‌دهیم همکاری با نهادهایی مانند سپاه پاسداران را در دستور کار قرار دهیم.

اسکندری با اشاره به طرح بسیج جامعه پزشکی برای کمک به نیازمندان و اقشار کمتربرخوردار عنوان کرد: رضایتمندی از این طرح بالا بوده و تعداد مراجعان هم قابل توجه است، این کار ارزشمند یعنی ارائه دارو و درمان رایگان به نیازمندان با محوریت مراکز افق بقاع متبرکه، طی چندین مرحله در قم اجرایی شده و تداوم آن هم در اولویت قرار دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: خانواده‌هایی هستند که نه تنها هزینه درمان بیمارانشان را ندارند بلکه حتی پرداخت کرایه رفت و آمد هم برای آنها مشکل است بنابراین حضور پزشکان در نزدیکی محل زندگی آنها اهمیت زیادی دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی امروز، برخی خانواده‌ها با شرایط دشواری دست و پنجه نرم می‌کنند بنابراین وظیفه ما به خصوص در سازمان اوقاف و امور خیریه این است که با استفاده از ظرفیت‌های موجود، در راستای کمک به آنها گام برداریم البته این کار در حد توان و با توجه به قوانین و مقررات و مسائل شرعی وقف صورت می‌گیرد.

اسکندری خواستار تداوم همکاری‌های مشترک میان سپاه و اوقاف برای خدمت‌رسانی به مردم شد و گفت: مردم ایران چهار دهه در صحنه بوده‌اند و از انقلاب دفاع کرده‌اند بنابراین وظیفه سازمان‌های حکومتی و نهادهایی مانند سپاه است که هر آنچه توان دارند به آنها خدمت کنند و این، معنای حقیقی ولایت‌مداری و دفاع از ولایت فقیه است زیرا ایشان نیز همواره بر خدمت به مردم تاکید داشته و دارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی