English

تاکید استاندار قم بر توسعه زیرساخت‌های حوزه بهداشت

استاندار قم بر توسعه زیرساخت‌های حوزه بهداشت تاکید کرد.

تاکید استاندار قم بر توسعه زیرساخت‌های حوزه بهداشت

به گزارش خبرگزاری موج قم، بهرام سرمست در جلسه با احسان شریفی‌پور معاون تحقیقات و فناوری اتاق تمیز دانشگاه علوم پزشکی قم، با اشاره لزوم توسعه زیرساخت های فناور و بنیادین اظهار داشت: ساخت اتاق تمیز پردیس علوم پزشکی قم می‌تواند نقش مهمی در ارایه خدمات و محصولات تحقیقاتی و دارویی ایفا کند.

وی با اشاره به برنامه ریزی استان به منظور توسعه همه جانبه در عرصه های مختلف خاطرنشان کرد: تولید؛ زیربنای توسعه و تحقیقات؛ لازمه شکوفایی و فناوری است.

وی «برنامه‌محوری» را یکی از اولویت های مهم مدیریت استان دانست و افزود: اختصاص یک روز در هفته به بخش‌های علمی و دانشگاهی و استفاده از ظرفیت استادان و دانشگاه‌ها برای ارایه راهکارهای حل و برون‌رفت از مشکلات و موانع پیشرفت استان، بخشی از برنامه‌های مدیریت استان در مسیر بهره‌مندی از علم و فناوری است.

سرمست با تاکید بر لزوم «علم‌باوری» و اخذ نظرات کارشناسی و تخصصی در اجرای تصمیمات کلان مدیریتی ادامه داد: تشکیل ۹ کارگروه در دانشگاه‌های استان و ایجاد دفتر ارتباط استانداری و دانشگاه‌ها، گامی مهم در این عرصه است که نتایج قابل توجهی نیز داشته است.

وی با بیان حمایت کامل از بخش های تولیدکننده و فناور تصریح کرد: تقویت تحقیقات و فناوری در کنار یکدیگر  و ایجاد شرایط  ارایه خدمات، از جمله موارد مهم، در مسیر بالندگی و تولید در استان است.

طرح ساخت اتاق تمیز پردیس دانشگاه علوم پزشکی قم، در حال احداث در دو بخش تحقیقات و فناوری صنعتی است که در بخش تحقیقات، کار بر روی سلول‌های بنیادی با هدف درمان سکته‌های مغزی و در بخش فناوری صنعتی، بررسی تولید مواد موثر دارویی اجرایی خواهد شد.

وی همچنین، شیوع ویروس کرونا در کشور و تغییر اولویت های مدیریتی در استان را مورد توجه قرار داد و گفت: برگزاری ۸۱ جلسه ستاد مقابله با بحران کرونا و بیش از ۲۰۰ کارگروه فرعی ذیل این ستاد، با همراهی بخش‌های مردمی و خیرین، زمینه ایجاد فضای امن و سلامت برای ادامه روند رو به رشد استان در شرایط  شیوع کرونا فراهم کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه