English

لزوم کارشناسانه بودن اظهارنظر درباره آلودگی هوا

معاون استانداری قم بر لزوم کارشناسانه بودن اظهارنظر درباره آلودگی هوا تاکید کرد.

لزوم کارشناسانه بودن اظهارنظر درباره آلودگی هوا

به گزارش خبرگزاری موج قم، محسن بهشتی عصر سه شنبه در جلسه کارگروه آلودگی هوا گفت: تعطیل شدن شهر به دلیل آلودگی هوا مستلزم بوجود آمدن شرایط خاصی است که بحمدالله در شهر قم بوجود نیامده است، وگرنه چنانچه سال گذشته مدارس به دلیل آلودگی هوا تعطیل شد، ما ابایی از اعلام تعطیلی نداریم.

وی خاطرنشان کرد: با وجود تعطیلی گسترده مراکز آموزشی، اداری و تجاری به دلیل شرایط کرونایی، افزایش مصرف گاز و بروز آلودگی هوا در هفته های گذشته تعجب برانگیز است که باید کاملا مورد توجه قرار گرفته و تحلیل شود.

معاون عمرانی استانداری قم افزایش تعداد ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و گفت: در مناطقی همچون پردیسان که تحت تأثیر آلودگی نیروگاه حرارتی است و یا شهر سلفچگان که منطقه ای صنعتی است، باید داده های مربوط به آلودگی هوا در دسترس باشد.

وی از مراجعه کم خودروها به مراکز معاینه فنی در شهر قم انتقاد کرد و گفت: خودروها از مهمترین منابع ایجاد آلودگی هوا در کلانشهرها بوده و از سوی دیگر کمربندی شهر قم تقریبا در بافت شهری قرار گرفته است که خود باعث افزایش غلظت آلاینده ها می شود.

بهشتی بر فرهنگسازی استفاده از دوچرخه و موتورهای برقی و ایجاد ابزارهای تشویقی برای توسعه این امر در شهر قم تأکید کرد و گفت: شهروندان به ویژه گروههای حساس در روزهای آلوده باید از تردد غیرضروری در سطح شهر به شدت اجتناب کرده و در خانه بمانند.

وی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی های هواشناسی احتمال ایجاد آلودگی هوا تا بهمن ماه وجود دارد، بر ضرورت مدیریت این شرایط با مشارکت همه مردم تأکید کرد و گفت: امروز همه دستگاههای اجرایی باید از شعار حفظ محیط زیست فاصله گرفته و با برنامه ریزی دقیق برای توسعه هوای پاک در شهر قم تلاش کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه