English

همراهی و نظارت والدین بر فرزندان در بازی‌های آنلاین

رئیس پلیس فتا استان قم با توجه به افزایش استفاده نوجوانان و جوانان از بازی‌های آنلاین هشدار داد و گفت: والدین گرامی همان گونه که در فضای حقیقی برروی بازی فرزندان خود نظارت دارند در انتخاب بازی‌های رایانه‌ای فرزندشان نیز باید دقت داشته باشند.

همراهی و نظارت والدین بر فرزندان در بازی‌های آنلاین

به گزارش خبرگزاری موج قم، سرهنگ علی موالی اظهار داشت: با توجه به برگزاری کلاس‌ها به صورت غیرحضوری در این برهه زمانی، استفاده از فضای مجازی توسط نوجوانان و جوانان و در نتیجه آن بازی‌های آنلاین رشد چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به نقش نظارت والدین بر فرزندان خود افزود: برخی از بازی‌های رایانه‌ای حاوی محتواهایی می‌باشد که مناسب سن و جنسیت فرزندشان نبوده و در صورتی که بدون نظارت و همراهی والدین بازی مورد نظر خود را انتخاب کرده باشند آسیب‌هایی را برای آن‌ها به دنبال خواهد داشت.

رئیس پلیس فتا استان در خصوص نحوه انتخاب بازی‌های آنلاین به والدین توصیه کرد: در انتخاب بازی رایانه‌ای به رده بندی سنی آن توجه داشته باشند، قبل از در اختیار قرار دادن بازی محتوای آن را بررسی کنند، همانند فضای حقیقی که در کنار فرزندشان بازی می‌کنند در بازی‌های کامپیوتری و آنلاین نیز فرزندشان را همراهی کنند.

سرهنگ موالی با اشاره به برخی از سوء استفاده‌های صورت گرفته از سوی مجرمان سایبری در بازی‌های آنلاین افزود: والدین گرامی توجه داشته باشند که اطلاعات کارت بانکی خود را برای پرداخت‌های درون برنامه‌ای بازی‌های آنلاین در اختیار فرزندان خود قرار ندهند، توجه کنند که با چه کسانی در جریان بازی در ارتباط می‌باشند و در خصوص حریم خصوصی و آسیب‌های احتمالی آموزش‌های لازم را به فرزندانشان بدهند.

رئیس پلیس فتا استان از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت مجرمانه در فضای ‌مجازی یا پیام‌رسان‌های‌‌ موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس‌ فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه