English

تاثیرات بازی‌های آنلاین بر شیوع رفتارهای پرخاشگرانه کودکان

رئیس پلیس فتا استان قم از تاثیرات بازی های آنلاین بر شیوع رفتارهای پرخاشگرانه کودکان خبر داد.

تاثیرات بازی‌های آنلاین بر شیوع رفتارهای پرخاشگرانه کودکان

به گزارش خبرگزاری موج قم، سرهنگ علی موالی در گفت‌وگویی، اظهارداشت: در دنیای امروزی با گسترش تکنولوژی، هر روز شاهد عرضه یک محصول جدید از بازی‌های رایانه‌ای در بازار هستیم و با توجه به اینکه این بازی‌ها به بخش جدایی ناپذیری از زندگی کودکان و نوجوانان تبدیل شده اند و زمان زیادی از کودکان را می‌گیرد، آیا والدین تا به حال از خود پرسیده‌اند که چرا فرزند ما تا این حد درگیر رایانه و موبایل شده است؟

وی گفت‌: با کمی تامل به این موضوع پی خواهیم برد که بازی‌های آنلاین به دلیل طراحی هوشمندانه‌‌ای که دارند گام به گام مخاطب را جذب می کند و به تدریج با شناسایی نیازهای عاطفی آنان را مورد هدف قرار می‌دهند.

سرهنگ موالی تصریح کرد‌: یکی از تهدیدات مهم بازی‌های آنلاین عادی سازی رابطه دختر و پسر می‌باشد که کاربران به بهانه پیشبرد اهداف بازی وارد چت شده و رابطه عاطفی برقرار می‌نمایند.

رئیس پلیس فتا استان قم از دیگر خطرات بازی‌های رایانه‌ای را افزایش رفتارهای پرخاشگرانه  دانست و افزود:‌ انزوای اجتماعی و دور شدن از کانون گرم خانواده‌، یادگیری ارزش‌های غلط‌، افت تحصیلی به دلیل صرف کردن مدت زمان زیاد با بازی‌ها واز همه مهمتر افزایش علائم اختلالات عاطفی و رفتاری و از آسیب‌های دیگر بازی‌های رایانه‌ای است که نباید آنها را نادیده گرفت.

سرهنگ موالی به والدین توصیه کرد: حتما در انتخاب بازی برای کودکان به رده سنی و نوع بازی دقت داشته باشند و بازی‌های را متناسب با سن، جنس و روحیات فرزند خود انتخاب کنند.

رئیس پلیس فتا استان قم گفت: شهروندان در صورت مواجهه با موارد مشکوک و یا اخذ مشاوره و راهنمایی می توانند به بخش فوریت‌های سایبری سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir  مراجعه یا در ساعات اداری با شماره تماس 02521824217 و در ساعات غیر اداری با شماره 096380 تماس بگیرند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه