English

رئیس پلیس فتا استان قم مطرح کرد؛

سهم خانواده‌ها در کاهش آسیب‌های فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان قم گفت: وابستگی افراد به خصوص فرزندان به اینترنت باعث بروز مشکلات زیادی در آن‌ها خواهد شد چرا که ممکن است به چت و دوستی با افراد ناشناس و یا جنس مخالف، بازی‌های آنلاین پرخطر، تماشا و دانلود فیلم‌های مبتذل، مستهجن و دارای بدآموزی و... گرایش پیدا کنند.

سهم خانواده‌ها در کاهش آسیب‌های فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری موج قم، سرهنگ علی موالی در گفت‌وگویی در خصوص ارتباط فرزندان با افراد غریبه و ناشناس در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی، اظهارداشت: گرمی این ارتباط و دوستی ممکن است منجر به ارسال اطلاعات شخصی و محرمانه شود که نتیجه آن چیزی جزء تهدید، اخاذی، هتک حرمت و حیثیت، ایجاد مزاحمت و... نیست.

وی با اشاره به آسیب‌های روانی فضای مجازی گفت: گرفتاری کاربران در دام اعتیاد اینترنتی می‌تواند در آینده مشکلات و صدمات جبران ناپذیری برای خانواده و همچنین جامعه در پی داشته باشد.

سرهنگ موالی اضافه کرد: با توجه به اینکه برخی از فرزندان وابستگی شدید به استفاده از اینترنت دارند از این‌رو والدین بایستی زمان استفاده فرزندان خود از اینترنت را مدیریت و بر استفاده آن‌ها از گوشی‌ هوشمند، رایانه، تبلت و... نظارت بیشتری داشته باشند.

رئیس پلیس فتا استان قم در ادامه توصیه‌های خود به خانواده‌ها گفت: در صورت نیاز برای کنترل فرزندان خود از نرم‌افزارهای کنترل والدین استفاده و با آگاهی و کنترل بیشتر اجازه حضور آن‌ها را در فضای مجازی صادر کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه