English

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان قم تشریح کرد؛

تاثیرات مثبت سرگروه‌های آموزشی دروس سوادآموزی

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان قم گفت: سرگروه‌های آموزشی دروس سوادآموزی درکیفیت بخشی، تقویت، تعمیق، تثبیت و تحکیم آموخته‌های سوادآموزان و روش و منش تدریس آموزش دهندگان کمک می‌کند.

تاثیرات مثبت سرگروه‌های آموزشی دروس سوادآموزی

حجت الاسلام والمسلمین قاسمی نیا در گفت‌وگو با خبرگزاری موج قم، اظهار کرد: برای نخستین بار در استان و کشور؛ راه‌اندازی گروه‌های آموزشی در فرآیند فعالیت‌ها و اجرای طرح‌های سوادآموزی با تشکیل کارگروه آن انجام شد.

وی افزود: با ایجاد گروه‌های آموزشی در برنامه‌های آموزش بزرگسالان حقوق آموزشی سوادآموزان در موضوع یاددهی و یادگیری ادا می‌شود.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد: کیفیت بخشی به آموزش‌ها؛ پاسخ گویی به سئوالات درسی و آموزشی و روش تدریس؛ نگهداشت سوادآموزان؛ بیان طرح و حرف نو؛ نقد و بررسی و ارزیابی و بازبینی کتب و محتوای آموزشی دروس دوره‌های سوادآموزی و انتقال از کارکردهای گروه‌های آموزشی در سوادآموزی باید باشد.

وی مطرح کرد: کسب تجربیات گروه‌های آموزشی در آموزش رسمی و محوریت کتاب‌های راهنمای آموزشی دوره‌های سوادآموزی با سیاست‌های سازمان نهضت سوادآموزی در اولویت اقدام‌های گروه‌های آموزشی باید باشد.

قاسمی نیا ادامه داد: از اهداف گروه‌های آموزشی باپیگیری سرگروهای آن؛ توجه به نیازسنجی در سوادآموزی تابعی و کاربردی و علائق سوادآموزان؛ بررسی و سنجش نتایج آزمون‌های پایانی است.

وی افزود: در زمان بحران‌ها وحوادث مانند شیوع ویروس کرونا بیش از هرزمان به گروه‌های آموزشی درسی و تخصصی نیازمندیم تا از اهداف آموزشی و تحصیلی صیانت شود و جریان و حرکت آموزش‌ها را نظارت و راهبری کنند و باطرح‌های نو و در برخی موارد اقتضایی؛ از توقف و ایستایی آموزش جلوگیری شود.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: در چرخه آموزش غیر رسمی با تاکید بر آموزش بزرگسالان و سوادآموزی به مراتب نسبت به آموزش رسمی به جایگاه سرگروه‌های آموزشی باید معتقد بود.

وی ابراز کرد: سرگروه‌های دروس آموزش قرآن کریم؛ فرهنگ اسلامی؛ فارسی؛ ریاضی؛ علوم تجربی؛ علوم اجتماعی و املا و انشا در دوره انتقال و دروس کتب‌های  اول و دوم دوره سوادآموزی؛ باتوجه به سوابق و علائق و نظر اعضا از میان آموزش‌دهندگان تعیین و معرفی شدند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه