English

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم:

حضور جهادگران عرصه تعلیم و تربیت در فضای مجازی، ظرفیت مهمی در آموزش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: در این ایام با توجه به شیوع کرونا، حضور جهادگران عرصه تعلیم و تربیت در فضای مجازی، ظرفیت مهمی در امر آموزش است.

حضور جهادگران عرصه تعلیم و تربیت در فضای مجازی، ظرفیت مهمی در آموزش است

حمیدرضا شیخ الاسلام در گفتگو با خبرگزاری موج قم، با تاکید بر ضرورت استفاده از فرصت‌ها در مسیر آموزش عنوان کرد: اگر چه در شرایطی دشواری به سر می‌بریم و باید برای حفظ سلامتی اعضای خانواده در خانه بمانیم، اما آموزش تعطیل شدنی نیست و باید همه ظرفیت‌ها را در جهت آموزش و یادگیری به کار بگیریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: رعایت بهداشت فردی و در خانه ماندن می‌تواند به قطع انتقال ویروس کرونا کمک و این بیماری را ریشه کن کند، اما در این شرایط باید از فرصت‌ها برای آموزش بهینه استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: بهترین شیوه برای تداوم تعلیم و تربیت، آموزش از طریق فضای مجازی است و در این فضا می‌توان زمینه پرسش و پاسخ را فراهم کرد تا دانش‌آموزان از دروس خود عقب نمانند.

شیخ الاسلام بیان کرد: در این شرایط باید با همدلی و همراهی خانواده‌ها و دانش‌آموزان، آموزش‌ها را دنبال کنیم تا بتوانیم این دوران را با بهره‌وری خوبی از نظر آموزش و یادگیری پشت سر بگذاریم.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای اسفند و با تعطیلی مدارس، تمامی معلمان آموزش و پرورش، آموزش های الکترونیکی خود را در سطح مدارس شروع کرده‌‌اند و با دانش آموزان ارتباط نزدیکی در جهت تعلیم و تربیت ایجاد شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم اظهار کرد: فضای مجازی با زندگی امروز و نسل جوان گره خورده است و می‌توان از این فضا در جهت ارائه برنامه‌های آموزشی، تربیتی و فرهنگی پرداخت و معلمان در این فضا نیز امکانات بیشتری برای تدریس غیرحضوری دارند.

وی گفت: هنگامی که دانش‌آموز در اوقات فراغت پیش‌آمده در فضای مجازی به دنبال خوراک فکری می‌گردد این وظیفه ماست تا بستری را برای آموزش و تربیت فراهم کنیم تا روزهای قرنطینه و در خانه مانده به وضعیت مطلوب‌تری سپری شود.

شیخ الاسلام افزود: می‌توان از دستاوردهای علمی و تکنولوژی روز در جهت تدریس علوم استفاده کرد و فضای خوبی را میان معلمان و دانش‌آموزان در عرصه تعلیم و تربیت به وجود آورد.

وی تصریح کرد: استودیو الفبای آموزش و پرورش در کنار معلمان، وظایف آموزشی و تربیتی را آغاز کرده است و این امکانات جهت تدریس در فضای آموزشی فراهم شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم بیان کرد: در زمینه آموزش در فضای مجازی نیز ابلاغیه‌هایی تدوین و ابلاغ می‌شود تا آموزش به شکلی استاندارد و هماهنگ اتفاق بیفتد.

وی عنوان کرد: آموزش و پرورش تلاش می‌کند تا زمان از میان رفتن این ویروس در کنار دستگاههای اجرایی دیگر و خانواده‌ها به ایفای نقش بپردازد.

شیخ الاسلام خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش تعامل‌های آموزشی را رصد می‌کنند و ارزیابی‌های لازم را برای آموزش‌ در فضای مجازی و نحوه آموزش‌ها و بازخوردها دارند.

وی اظهار کرد: در فضای مجازی، امکان تدریس به صورت آنلاین، پرسش و پاسخ همزمان و برگزاری آزمون در سایت مدارس وجود دارد و دبیران و معلمان، برنامه‌های آموزشی را پیگیری می‌کنند و در ایام نوروز نیز شاه این تعاملات بوده‌ایم تا از فرصت‌ها به بهترین نحو استفاده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم تصریح کرد: در این ایام با توجه به شیوع کرونا، حضور جهادگران عرصه تعلیم و تربیت در فضای مجازی، ظرفیت مهمی در امر آموزش است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه