English

۱۹۷ سامانه‌ای برای نظارت مردم بر عملکرد پلیس

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان قم، شماره تلفن ۱۹۷، را سامانه‌ای برای نظارت مستقیم مردم بر عملکرد پلیس معرفی کرد.

۱۹۷ سامانه‌ای برای نظارت مردم بر عملکرد پلیس

به گزارش خبرگزاری موج قم، سرهنگ سیدجمال فاطمی در گفت‌وگویی اظهار داشت: در نظام جمهوری اسلامی ، نظارت مردم بر سازمان ها و دستگاه های اجرایی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است بر همین اساس سامانه ۱۹۷ در قالب اخذ تلفنی و حضوری پیشنهاد، تقدیر، انتقاد و یا شکایت شهروندان در مورد عملکرد پلیس استان طراحی و اجرا شده است.

وی با اشاره به تشکیل و راه اندازی سامانه ۱۹۷در نیروی انتظامی به عنوان اولین مرکز نظارت همگانی در کشور گفت: این اقدام ابتکاری و ارزشمند پلیس در راستای نظارت مردم بر عملکرد پلیس و پاسخگویی پلیس به مطالبات به حق شهروندان تاسیس شد.

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان با تشریح تفاوت های این سامانه با سامانه ۱۱۰ تصریح کرد: تفاوت شماره تلفن ۱۹۷ با ۱۱۰ در این است که این شماره تلفن فقط به منظور نظارت مردم بر عملکرد پلیس راه اندازی شده است تا از طریق آن بتوان عملکرد نیروی انتظامی را  ارزیابی  و با بهبود ارتقاء عملکرد کارکنان ، به مطالبات مردم در سریع ترین زمان ممکن وقت پاسخ داد.

این مقام انتظامی، هدف اصلی از راه اندازی دفتر نظارت همگانی پلیس (۱۹۷) را گسترش و ترویج فرهنگ جامعه محوری و اعتماد سازی عمومی، فراهم کردن بستر تصمیم گیری برای فرماندهان پلیس از طریق جمع آوری نظریات و دیدگاه های مردمی و مطالبات آنها عنوان کرد.

سرهنگ فاطمی خاطر نشان کرد: این سامانه هم اکنون به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت تماس های مردمی و ثبت پیام های آنها در قالب پیشنهاد، تقدیر ، انتقاد و یا شکایت از عملکرد بخش های مختلف فرماندهی انتظامی استان و کارکنان آنان است و ابزاری است تا مردم بتوانند نظریات، پیشنهادها و مشکلات خود را به طور مستقیم با فرمانده انتظامی استان و سایر مدیران این فرماندهی در میان بگذارند.

وی افزود: پیام های مردمی به صورت مستقیم در اختیار فرمانده انتظامی استان و مدیران این فرماندهی قرار گرفته و دستورات لازم در خصوص آنها صادر و از ۴۸ ساعت تا یک هفته موارد درخواستی پیگیری و پس از نتیجه به فرد تماس گیرنده اطلاع داده می شود.

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان تصریح کرد: علاوه بر ثبت ۲۴ ساعته تماس های مردمی ،جلسات ملاقات مردمی فرمانده انتظامی استان نیز هر دوشنبه از ساعت ۰۹۳۰ تا ۱۲۰۰ در دفتر نظارت همگانی پلیس استان واقع در خیابان امام(ره) جنب کلانتری ۱۷ برگزار می شود.

وی تصریح کرد: به منظور قطع چرخه انتقال ویروس کرونا از ابتدای سال جاری جلسات ملاقات مردمی مسئولان این فرماندهی در سامانه ۱۹۷ به صورت تلفنی و حد اقل با کمترین افراد و لحاظ طرح فاصله گذاری اجتماعی برگزار می شود و در این خصوص از شهروندان گرامی درخواست می کنیم تا حد المقدور از مراجعه حضوری خودداری کرده و با برقراری تماس تلفنی با شماره تلفن ۱۹۷ در ساعت تعیین شده به طرح مشکلات و درخواست های خود اقدام کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه