English

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم:

هزار واحد مسکونی محرومین در روستاهای استان قم احداث می‌شود

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم از ساختن هزار واحد مسکونی برای محرومین در روستاهای استان قم خبر داد و افزود: این طرح فرصت خوبی برای کسانی است که از لحاظ معیشتی در مرتبه پایین قرار دارند و جزء اقشار ضعیف جامعه به شمار می روند و صاحب خانه نیستند و منازل آن ها فرسوده، قدیمی و در معرض خطرات جدی قرار دارند.

هزار واحد مسکونی محرومین در روستاهای استان قم احداث می‌شود

داریوش بلدی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم، در گفت و گو با خبرگزاری موج قم، با اشاره انعقاد تفاهم نامه بین استانداری قم، سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مسکن قم بیان کرد: در ذیل این طرح، بنیاد مسکن قم موظف به ساختن هزار واحد مسکونی برای محرومین روستا شد.

وی افزود: این طرح مشمول افراد ساکن روستا می باشد که منزل آن ها قدیمی و دچار فرسودگی شده است و با بروز حوادث طبیعی اعم از زلزله و سیل و..در معرض خطرات جدی قرار می گیرند و زیرساخت های ضعیفی دارند و علاوه بر آن افرادی که صاحب خانه نیستند و در منزل خانواده و یا اقوام خود سکونت دارند نیز می توانند در این طرح شرکت و ثبت نام کنند.

بلدی گفت: بنا بر این طرح،بنیاد مسکن قم 50 میلیون تومان وام 5 درصد با اقساط 15 ساله و 30 میلیون تومان وام بلاعوض در اختیار متقاضیان قرار می دهد تا بتوانند بتوانند منازل خود را بازسازی  و مقاوم سازی کرده و یا اگر صاحب منزل نیستند با دریافت زمین رایگان که بنیاد مسکن در اختیار آنان قرار می دهد، می توانند ساخت و ساز محل سکونت خویش را آغاز کنند.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم ادامه داد: کلیه روستاهای استان قم مشمول این طرح می شوند، ادامه داد: متقاضیان می توانند با مراجعه به دفتر نمایندگی در مراکز بخش ها جهت ثبت نام و تکمیل فرآیند نام نویسی اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: این طرح فرصت خوبی برای کسانی است که از لحاظ معیشتی در مرتبه پایین قرار دارند و جزء اقشار ضعیف جامعه به شمار می روند و صاحب خانه نیستند و منازل آن ها فرسوده، قدیمی و در معرض خطرات جدی قرار دارند.

بلدی اظهار کرد: نقشه ساختمان و پروانه ساخت و نظارت نیز به صورت رایگان در اختیار متقاضیان این طرح قرار خواهد گرفت و متقاضیان می توانند ساخت و ساز واحد مسکونی خویش را مدیریت کرده و خود عهده دار شوند و یا در صورت نیاز بنیاد مسکن قم عهده دار ساخت آن خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم افزود: کشور ما حادثه خیز و به شدت زلزله خیز است و قم نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود لذا با هدف جلوگیری از بروز هرگونه خطرات ناشی از زلزله و سیل در منازل فرسوده روستایی و هم چنین محرومیت زدایی از روستاهای استان این طرح پایه گذاری شد.

وی در پایان گفت: اگر متقاضیان خود اقدام به ساختن و مدیریت واحد مسکونی کنند به نوعی اشتغال زایی نیز برای آن ها صورت می گیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه