English

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه قم:

نماز جمعه قدرت نرم انقلاب است

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه قم با اشاره به چهل و یکمین سالگرد برپایی نماز جمعه، گفت: این فریضه سیاسی و عبادی قدرت نرم انقلاب اسلامی است.

نماز جمعه قدرت نرم انقلاب است

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت‌الاسلام‌ محمدباقر ولدان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم افزود: نماز جمعه قلب فرهنگی شهر و پشتوانه مستمر معنوی و اخلاقی است.

وی شعار امسال سالگرد برپایی نماز جمعه در کشور را مورد توجه قرار داد و افزود: "ایران قوی، همبستگی ملی و مسوولیت اجتماعی" به عنوان شعار امسال برگزیده‌شده است.

ولدان با اشاره تاثیرات فریضه عبادی سیاسی نماز جمعه ابراز داشت: نماز جمعه دل‌ها را با یکدیگر نزدیک‌تر کرده و رابطه بین امام و امت را تقویت می‌کند و یک تمرین برای بیعت با امام عصر(عج) است.

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه قم تصریح کرد: نماز جمعه قم ازنظر کمی و کیفی با امامت اسوه‌های برتر اخلاق و علم سرآمد نمازهای جمعه کشور است.

مصلی قم امروز به یک قرارگاه تبدیل‌شده است و این مکان هرروز میزبان گروه‌های زیادی از تشکل‌های مردمی و دولتی برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، برپایی نمایشگاه‌ها و رقابت‌های ورزشی شده است.

ولدان یادآور شد: تمام ویژگی‌های قرارگاه مردمی که بخشی از نیازهای مردم در قالب آن برطرف شده در مصلی قدس به وجود آمده است.

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه قم ابراز کرد: برپایی نماز جمعه در قم بعد از بازگشایی مجدد با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و وسایل حفاظت فردی انجام می‌گیرد.

اولین نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی در تاریخ ۵ مردادماه سال ۵۸ به امامت آیت الله سید محمود طالقانی در دانشگاه تهران اقامه شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه