English

تسهیل در روند سرمایه‌گذاری، به توسعه و آبادانی شهر قم اعتبار می‌بخشد

سرمایه‌گذاری، فرآیندی مهم و توام با ریسک‌پذیری و مشارکت در فعالیتی اقتصادی و سهیم شدن در سود و زیان و واگذاری دارایی‌ها برای کسب سود در دوران آتی است، در واقع سرمایه‌گذار، منبعی مالی را برای ایجاد دارایی بیشتر، وارد کردن به چرخه اقتصادی می‌نماید

تسهیل در روند سرمایه‌گذاری، به توسعه و آبادانی شهر قم اعتبار می‌بخشد

به گزارش خبرگزاری موج از قم، سرمایه‌گذار با شناخت بازار و تورم، مسیری را در جهت کسب ارزش افزوده و سود بیشتر انتخاب می‌کند، اما گاهی در این فرآیند مهم، دیگران نیز از سرمایه‌گذاری متنعم می‌شوند و بازدهی این فرآیند در تولید، اشتغال و آبادانی خود را به خوبی نشان می‌دهد.

توسعه متوازن شهر، یکی از اهداف مهم و راهبردی شهر است که با سرمایه‌گذاری هدفمند در مناطق مختلف و البته ایجاد بسترهای مناسب جهت سرمایه‌گذاری به دست می‌آید، در 5 سال گذشته و با ورود مرتضی سقائیان‌نژاد به شهر قم به عنوان شهردار، پروژه‌های شهری زیادی با حضور سرمایه‌گذاران شکل گرفت و فرصت‌های خوبی در ایجاد تحول شهری فراهم شد.

طرح‌ها و پروژه‌هایی که علاوه بر عمران و آبادانی شهر، در افزایش ظرفیت گردشگری و زائرپذیری نیز از جایگاه مهم و اساسی برخوردار بوده و چهره شهر را در چند سال اخیر، دگرگون کرده است.

به گفته شهردار قم، یکی از دستاوردهای مهم مدیریت شهری قم، جذب سرمایه‌گذار است که توان و عملکرد مدیریت شهری را در تحول‌آفرینی و توسعه ارتقاء می‌بخشد و البته حضور سرمایه‌گذاران نیز وابسته به ایجاد زیرساختها و رفع موانع و بروکراسی‌هاست، هر چند در جریان مشکلات اقتصادی، گاهی انصراف سرمایه‌گذار نیز اتفاق افتاده است

سقائیان نژاد همچنین تعیین تکلیف 5 قرارداد بزرگ سرمایه‌گذاری در نیمه نخست سال جدید در کنار سایر قراردادها از جمله اقدامات مهم در بسترسازی جهت حضور سرمایه‌گذار برشمرد و عنوان کرد: از بدو ورود خود به شهرداری تا ابتدای سال 98 در جذب 1200 میلیارد تومان سرمایه در اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری جهت انجام 20 پروژه موفق بوده‌ایم.

وی بیان کرد: در سال 98 نیز ۵۷۰ میلیارد تومان برای دو پروژه سرمایه گذاری شد، ضمن اینکه در سال 99 نیز طرح‌ها و پروژه‌های شاخصی جهت حضور سرمایه‌گذاران تعریف شده است، تلاش ما خدمت به شهروندان و افزایش ماندگاری زائران در ارتباط با پروژه های تفریحی و اقامتی است.

در حال حاضر سه پروژه مهم و شاخص از جمله فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهر قم است که شامل احداث مجتمع تجاری در بلوار پیامبر اعظم(ص)، پارک جنگلی غدیر و احداث آکواریون شهری در بلوار پیامبر اعظم(ص) می شود که اگر ظرفیت‌سازی به موقع انجام شود به زودی عملیاتی خواهد شد.

مجید اخوان رئیس کمیسیون برنامه ‌و بودجه شورای اسلامی شهر قم در گفتگو با خبرنگار ما در مورد نقش سرمایه‌گذاران در رشد و توسعه مدیریت شهری اظهار داشت: شورای اسلامی، از اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری در روند توسعه شهر حمایت می‌کند.

وی عنوان کرد: برای نمونه یکی از پروژه‌های مهم افتتاح و بهره‌برداری از باغ پرندگان است که براساس قرارداد موجود 3 هزار و 800 پرنده در باغ نگهداری می‌شود و هر سال 350 پرنده شامل ده گونه جدید به این تعداد افزوده خواهد شد، همچنین شهربازی بوستان غدیر یکی از پروژه‌های مهم سرمایه‌گذاری است که سرمایه‌گذار تجهیزات را خریداری کرده و به زودی نصب می‌شود.

تشکیل انجمن حمایت از سرمایه‌گذاران در شورای پنجم، بی‌شک یکی از حرکت‌های بزرگ در تسهیل روند حضور سرمایه‌گذاران است، به ویژه پیرامون سرمایه‌گذاری در بلوار پیامبر اعظم(ص) و احداث واحدهای اقامتی و مجتمع‌های تجاری نیز حمایت‌های خوبی از طرف اعضای شورای اسلامی شهر اتفاق افتاد که ثمره آن اجرای عملیات این پروژه‌های سنگین حتی در شرایط شیوع کروناست.

محمدرضا معرفت قائم‌مقام شهردار قم در امور سرمایه‌گذاری در مورد لزوم توجه به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در قم می‌گوید: در طول مدت 5 سال 22 قرارداد سرمایه‌ای بزرگ به ارزش 1200 میلیارد تومان در شهرداری قم بسته شده است.

وی تصریح کرد: مدیریت شهر قم در روند توسعه شهر، از همه سرمایه‌گذاران استقبال می‌کند، اما برای سرمایه گذاران بومی و ایجاد انگیزه، بسته‌های سرمایه گذاری ارزشمندی تعریف شده است.

معرفت خاطرنشان کرد: در روند خدمات شهرداری و سیاست‌گذاری شورای اسلامی شهر قم در جذب سرمایه‌گذار تاکید شده و زیرساختهای آن نیز از سمت و سوی مدیریت شهری در قم فراهم است که در دو بخش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و با هدف کسب درآمد‌های پایدار برای شهرداری به بسترسازی پرداخته‌ایم تا مسیری در کاهش وابستگی شهرداری به عوارض ایجاد شود.

در شرایط اقتصادی نامساعد امروز، توان و ظرفیت در جهت بسیاری از پروژه‌ها در بدنه مدیریت شهری محدود است و اگر برای حضور سرمایه‌گذاران، بسترهای مناسبی ایجاد شود، طرح‌هایی در جهت توسعه شهر شکل خواهد گرفت و می‌توانیم، قم به عنوان یکی از کلانشهرهای مهم را به توسعه زیرساختهای لازم در جذب گردشگران و خدمت‌رسانی به زائران برسانیم.

هر چند تهدیدات اقتصادی دوشادوش کرونا، شرایط نامساعدی را در تحول‌آفرینی به وجود می‌آورد اما باید تهدیدات را به فرصتی ارزشمند تبدیل و موانع را رفع کرد، چرا که تسهیل در روند سرمایه‌گذاری، به توسعه و آبادانی شهر قم اعتبار می‌بخشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه