English

معاون میراث فرهنگی قم:

کرونا بخش گردشگری قم را تقریبا تعطیل کرده است

معاون میراث فرهنگی قم با بیان اینکه کرونا بخش گردشگری قم را تقریبا به حالت تعطیل درآورده است، گفت: موضوع اقتصاد و امرار معاش مردم از اهمیت زیادی برخوردار است و باید مانند بهداشت و سلامت یکی از اولویت های مسئولان باشد.

کرونا بخش گردشگری قم را تقریبا تعطیل کرده است

به گزارش خبرگزاری موج قم، سید مهدی حیدرآبادی در جلسه بسیج ملی کرونا که در تالار امام رضا(ع) فرمانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا یکهزار و ۲۳۳ تَن از کارکنان بخش گردشگری قم به علت فعالیت نداشتن واحدهای گردشگری این استان شغل خود را از دست داده و بیکار شدند، اظهار کرد: این تعداد بیکاری از ۴۶ واحد گردشگری قم است.

معاون میراث فرهنگی قم همچنین عملکرد بانک های قم در حوزه گردشگری را مورد انتقاد قرار داد و گفت: در حالی که هتل ها و اماکن گردشگری قم در تامین هزینه خود با مشکل مواجه هستند، از سوی برخی از بانک های این استان مورد توجه و همراهی قرار نمی گیرند.

وی افرود: برغم سه ماه مهلت تعیین شده از سوی دولت برای بازپرداخت بدهی ها، ولی مراکز گردشگری قم برای پرداخت بدهی تسهیلات دریافتی، از سوی بانک ها تهدید می‌شوند.

حیدرآبادی با اشاره به نقش مهم اصناف در تامین اشتغال و کارآفرینی برای جامعه گفت: هتل ها و مجتمع های گردشگری با ایجاد دست کم ۱۰۰ شغل سهم پر رنگ تری را در این خصوص ایفا  می‌کنند.

وی گفت: بخش گردشگری و زیارت مهمترین محور توسعه قم است، از این رو این حوزه باید از جنبه های گوناگون بویژه مالی بیش از پیش حمایت شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • محمد صداقتی

    ما الان سوهان پذی و قوطی سوهان کار می کنیم تو این ۴ ماهه یک کیلو سوهان فروش نرفته اونایی که تاریخ تولیدوش داره تموم میشه با نصف قیمت هم به فروش نمی ره

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه