English

رئیس پلیس فتا استان قم خبرداد؛

کلاهبرداری در سایت‌های خدماتی و فروش اجناس دست دوم

رئیس پلیس فتا استان قم گفت: بعضی کلاهبرداران با ارسال پیامک به صاحبان آگهی‌های ثبت شده در سایت‌های تبلیغاتی همچون دیوار و شیپور آنها را به صفحات فیشینگ هدایت می‌کنند.

کلاهبرداری در سایت‌های خدماتی و فروش اجناس دست دوم

به گزارش خبرگزاری موج قم، سرهنگ علی موالی در گفت‌وگویی، اظهار داشت: بعضی کلاهبرداران با نصب نرم افزار دیوار و شیپور و سایر نرم افزارهای فروش اجناس دست دوم در گوشی خود بصورت مداوم آگهی‌های ثبت شده را رصد می‌کنند.

وی افزود: کلاهبردار سپس با انتخاب بعضی آگهی‌ها شماره تماس صاحب آگهی را پیدا کرده و سپس با ارسال پیامکی از یک شماره سامانه پیامکی به مالک آگهی از وی درخواست می‌کند که با مراجعه به لینک موجود در پیامک مبلغی واریز کند تا آگهی وی منتشر شود.

سرهنگ موالی اضافه کرد: بعضی کلاهبرداران با ارسال پیامک به صاحبان آگهی‌های ثبت شده در سایت‌های تبلیغاتی همچون دیوار و شیپور آن‌ها را به صفحات فیشینگ هدایت می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: مالک آگهی که از زمان انتشار آن اطلاعی ندارد، سعی می‌کند تا وجه مورد نظر را در لینک درج شده در پیامک واریز کند، غافل از اینکه لینک پرداخت ارائه شده توسط کلاهبردار جعلی است.

سرهنگ موالی بیان داشت: کاربران بایستی هوشیار بوده در صورت مراجعه به لینک موجود در آگهی در دام فیشینگ گرفتار خواهند شد و اطلاعات حساب بانکی خود را افشا می‌کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه