English

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم:

بارش‌های اخیر، وضعیت تالاب‌های قم را بهبود بخشیده است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: بارش برف و باران و رهاسازی حقابه قمرود طی یک ماه گذشته، تالاب‌های قم را پرآب ساخته و شرایط زیستی در این مناطق را بهبود بخشیده‌است.

بارش‌های اخیر، وضعیت تالاب‌های قم را بهبود بخشیده است

به گزارش خبرگزاری موج قم، سید رضا موسوی مشکینی درحاشیه بازدید از تالاب‌های شکار ممنوع مره و حوض سلطان قم ، با اشاره به اینکه گذشت زمان موجب تغییر شرایط اکولوژیک در تالاب شکار ممنوع حوض سلطان شده است، اظهار کرد: باید در خصوص مجوزهای برداشت نمک در این منطقه بازنگری صورت گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم افزود: به همین منظور درروزهای آتی طی جلسه‌ای با حضور مسئولان ذیربط در دستگاه‌های اجرایی و معدنکاران، در این خصوص تصمیم‌های لازم اخذ خواهد شد.

وی بر ضرورت ادامه تأمین حقابه زیست محیطی قمرود و قره چای و کاهش اضافه برداشت‌ها از منابع آب زیرزمینی به ویژه در دشت مسیله تأکید کرد و گفت: برای مقابله با کانون‌های القاء گرد و غبار درمرکز کشور و حفظ گونه‌های خاص گیاهی و جانوری در این مناطق، باید حقابه رودخانه‌ها و تالاب‌های قم را تأمین کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم آبگیری تالاب های مره و حوض سلطان و حضور پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی در این مناطق را مناسب ارزیابی کرد و افزود: این اداره‌کل از هرگونه خسارت زیست محیطی به مناطق و زیستگاههای حساس و شکننده استان جلوگیری و بر اساس ضوابط و قوانین با آن برخورد خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی