English

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم:

تمام دستگاه‌ها در راستای احیای تالاب‌های استان موظف هستند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم تمام دستگاه‌ها را برای احیای تالاب‌های استان موظف دانست.

تمام دستگاه‌ها در راستای احیای تالاب‌های استان موظف هستند

به گزارش خبرگزاری موج قم، سید رضا موسوی مشکینی در جلسه مدیریت زیست بومی تالاب‌ها و گردوغبار استان قم، با اشاره به اینکه وظیفه تمام دستگاه‌ها برای حفاظت و احیای تالاب‌ها در آیین‌نامه جلوگیری از تخریب و آلودگی غیرقابل‌جبران تالاب‌ها مشخص شده و نیازمند پیگیری است، اظهار کرد: امروز همه مسئولان و دستگاه‌های اجرایی باید برای نجات تالاب‌های استان و مقابله با پدیده گردوغبار هم‌صدا و هماهنگ باشند.

وی تصویب این آیین‌نامه را فرصت بسیار مناسبی برای اقدام‌های مثبت و مؤثر برای نجات تالاب‌ها و مقابله با گردوغبار در استان قم دانست و گفت: مهم‌ترین مساله، تامین حقابه و نیاز آبی تالاب‌ها و رودخانه‌های استان است که باید به آن توجه داشته باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست قم ضمن بیان مختصات و ظرفیت‌های تالاب‌های استان، اثرات اکولوژیک تالاب‌ها در مرکز کشور را موردتوجه قرار داد و گفت: احیای تالاب‌ها و رودخانه‌های قم، از شدت پدیده گردوغبار کاسته و جنبه‌های مثبت گردشگری بسیاری دارد.

موسوی در پایان بابیان این‌که سه تالاب حوض سلطان ، دریاچه نمک و مره در فهرست تالاب‌های قانون حفاظت، احیا و مدیریت تالاب‌های کشور قرارگرفته، تصریح کرد: بر اساس این قانون خسارت‌های ناشی از تخریب و آلودگی تالاب‌ها، به فعالیت‌های مخرب بالادست تالاب‌ها نیز مرتبط می‌شود.

جلسه مدیریت زیست بومی تالاب‌ها و گردوغبار با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در سالن جلسات اداره کل مدیریت بحران استان قم برگزار شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه