English

در گفت‌وگو با مسئول خانه عکس حوزه هنری قم مطرح شد؛

فراخوان عکس"قم، شهر من" ویژه عموم مردم/ ترغیب عکاسان قم برای فعالیت درحوزه فضاهای شهری

فراخوان عکس" قم، شهرمن" ویژه ‌عموم مردم و با هدف ترغیب عکاسان قم برای فعالیت درحوزه فضاهای شهری برگزار می‌گردد.

فراخوان عکس"قم، شهر من" ویژه عموم مردم/ ترغیب عکاسان قم برای فعالیت درحوزه فضاهای شهری

محمد مهدی بهمنی مسئول خانه عکس حوزه هنری قم در گفت‌وگو با خبرگزاری موج، در رابطه با فراخوان عکس " قم، شهر من " عنوان کرد: عموم مردم می‌توانند در این فراخوان شرکت نمایند و این فراخوان تنها شامل عکاسان نیست، اما بدلیل ارائه محصولات در نمایشگاه، باید  عکس‌های ارسالی افراد، شرایط شرکت در این فراخوان را داشته باشد و از کیفیت حداقلی برخوردار باشند.

بهمنی با اشاره به هدایای برگزیدگان این فراخوان، اظهار داشت: به 6 نفر از صاحبان آثار برتر (در هر بخش موضوعی 2 نفر) هدیه نقدی به مبلغ 500 هزار تومان اهدا خواهد شد.

وی علت جدایی تصاویر تاریخی از این فراخوان را ارائه تصاویر به‌روز( امروزی) از شهر قم اعلام و خاطرنشان کرد: این هدف باعث شد تصاویر تاریخی در این دوره پذیرفته نشود اما در دوره‌های بعد می‌توانیم بخش تصاویر تاریخی را نیز برآن اضافه کنیم.

بهمنی با بیان اینکه این فراخوان در قم برای اولین بار برگزار می‌گردد، اظهارداشت: در صورت حمایت برگزار کننده‌ها و حامیان مالی این اتفاق تداوم خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه این فراخوان، مسابقه و یا جشنواره محسوب نمی‌گردد، عنوان کرد: یکی از اهداف این فراخوان گردآوری عکس‌های امروزی از سیمای شهر و ترغیب عکاسان استان به فعالیت در حوزه فضاهای شهری است.

مسئول خانه عکس حوزه هنری قم، شرکت در بخش‌ها و موضوعات مختلف را عامل مهمی در امکان انتخاب عکس افراد دانست و محتوای مناسب و رعایت نکات فنی در گرفتن عکس را از مسائل مهمی دانست که در داوری در نظر گرفته می‌شود.

بهمنی همچنین به برگزاری کارگاه‌ها (ورکشاپ) باحضور اساتید صاحب نظر در حوزه شهری اشاره و عنوان کرد: از علاقه‌مندان به شرکت در این فراخوان خواستار حضور و استفاده از این کارگاه‌ها هستیم چراکه این کارگاه‌ها با هدف استفاده از تجربیات عکاسان مطرح و موفق کشور و به منظور آشنایی با تجربیات شخصی آن‌ها و به شکل نشست تئوری و تور عکاسی برگزار می‌شود.

وی همچنین از وجود بخش غیر رقابتی ویژه اساتیدی که تمایل به رقابت با هنرجویان خود را ندارند نیز خبرداد .

گفتنی است مهلت ارسال آثارتا 30 دی‌ماه سال جاری بوده و داوری آن در بهمن‌ماه انجام می‌شود، همچنین تاریخ برگزاری نمایشگاه هنوز به طور دقیق مشخص نیست؛ علاقه‌مندان به شرکت در این فراخوان می‌توانند حداکثر تا 15 اثر به آدرس ایمیل qom.shareman.pic@gmail.com ارسال نمایند.

برای اطلاع از اخبار فراخوان و کارگاه‌ها به نشانی www.artqom.ir مراجعه نمایید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه