English

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خبر داد:

برپایی نمایشگاه کتاب استانی فرصتی برای آشنایی علاقه مندان با آخرین دستاوردهای حوزه نشر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برپایی نمایشگاه کتاب استانی را فرصتی برای آشنایی علاقه مندان با آخرین دستاوردهای حوزه نشر یاد کرد.

برپایی نمایشگاه کتاب استانی فرصتی برای آشنایی علاقه مندان با آخرین دستاوردهای حوزه نشر

به گزارش خبرگزاری موج قم، سید موسی حسینی کاشانی در نشست خبری چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان قم و سومین نمایشگاه تخصصی کودک و نوجوان که در ساختمان شهید آوینی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، با اشاره به رتبه اول قم در سرانه مطالعه کشور، اظهار کرد: استان قم با میانگین سرانه مطالعه 15 دقیقه، رتبه اول سرانه مطالعه کشور را داراست، که در این میان وجود حوزه علمیه و مراکز دانشگاهی درآن بی تاثیر نبوده است.

وی با بیان اینکه برپایی نمایشگاه کتاب استانی فرصتی برای آشنایی علاقه‌مندان با آخرین دستاوردهای حوزه نشر است، بیان کرد: استان قم استقبال خوبی از نمایشگاه دارد و علت فروش خوب در استان، جمعیت فرهیخته قم با سرانه مطالعه بالا هستندکه به همان نسبت تقاضای خرید کتاب از سوی آن‌ها نیز بیشتر می‌شود.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی قم همچنین عنوان کرد: میزان استقبال مردم ازکتاب رمان و داستان در مرحله اول بیشتر است و اولویت بعدی آن‌ها کتاب‌های  دینی و سپس کتاب‌های تخصصی و روانشناسی است.

وی با اشاره به جایگاه قم در بخش تولید کتب دینی  و همچنین با بیان استقبال ناشران برای حضور در نمایشگاه، اظهارکرد: اولویت ما حضور ناشران مطرح کشوری در نمایشگاه است و دغدغه بعدی ما این است که مکانی درخور شان برگزاری این نمایشگاه را فراهم نماییم.

حسینی کاشانی افزود: با وجود اینکه با کمبود زیرساخت‌ها در استان مواجه هستیم اما درکل ظرفیت نمایشگاهی استان بالا است.

وی همچنین از قول مساعد استاندارجهت افتتاح نمایشگاه بین المللی قم خبر داد.

حمید خرمی رییس اتحادیه ناشران قم نیز در این نشست، با اشاره به روزهای بازدید از این نمایشگاه گفت: 12 دی‌ماه این نمایشگاه باحضور ریاست محترم مجلس، درساعت 15:30 در محل برگزاری نمایشگاه‌های دائمی قم افتتاح خواهد شد و بازدید از نمایشگاه از 13 تا 20 دی‌ماه از ساعت 15 تا 22 صورت می‌گیرد.

وی افزود: بالغ بر580 ناشر برای حضور در نمایشگاه ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد 341 ناشر در نمایشگاه امسال دعوت شده‌اند و 34 ناشر کودک و نوجوان نیز حضور دارند.

رییس اتحادیه ناشران قم همچنین بیان کرد: بالغ بر90 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه با موضوعات تاریخ، فلسفه، حقوق، زبان، کشاورزی، کودک و نوجوان، حوزوی، دینی، عربی، ادبیات، دانشگاهی، کمک آموزشی و... وجود دارد.

خرمی با بیان اینکه 500 میلیون تومان بن‌کارت در نمایشگاه امسال توزیع خواهد شد از تخفیف 10 تا 20 درصدی ناشران نیز خبرداد.

 

 

 

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه