English

نشست اعضای قرارگاه فرهنگی مساجد قم تشکیل شد

نشست اعضای قرارگاه فرهنگی مساجد استان قم با حضور امام جمعه قم، فرمانده و نماینده ولی فقیه در سپاه قم و دیگر اعضای آن در حرم کریمه اهل بیت برگزار شد.

نشست اعضای قرارگاه فرهنگی مساجد قم تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری موج از قم، نشست اعضای قرارگاه فرهنگی مساجد استان قم با حضور امام جمعه قم، فرمانده و نماینده ولی فقیه در سپاه قم و دیگر اعضای آن در حرم کریمه اهل بیت برگزار شد.

در این نشست که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد،آیت الله سید محمد سعیدی، رئیس قرارگاه فرهنگی مساجد استان قم اظهار داشت: بر اساس آیات قرآن کریم، خداوند مسجد را برای مردم و آغاز گستراندن زمین را از سرزمین مکه که حرم خداست، قرار داد تا همگان بدانند محور گسترش هستی (دحو الارض) و مرکزیت امور بیت الله است، محلی که خدا آن را برای انسان قرار داده است.

حجت الاسلام عیسوی، مسئول پایگاه های مساجد استان قم به تبیین شاخص های مساجد از منظر مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: بر اساس دیدگاه های رهبری و فعالیت های مساجد در این عرصه، ما به دنبال تعیین مساجد در سه هستیم که کراهای مطالعاتی و بررسی های در حال انجام است.

وی افزود: مسجد الگو، مسجدی است که دارای اعتبار و فعالیت های کمی و کیفی است و می تواند برای مساجد دیگر الگو باشد. در کنار این مساجد، مساجد سطح ۱ و سطح ۲ نیز معرفی می شوند که از فعالیت های فرهنگی آنها حمایت می شود.

سردار احمدی، فرمانده سپاه قم نیز در این نشست گفت: وظیفه این قرارگاه شناسایی و انتخاب سه مسجد الگو، ۱۲ مسجد سطح ۱ و ۳۰ مسجد سطح ۲ است که در چند روز آینده آنها معرفی خواهند شد. در این مساجد کمیته هایی مختلفی همچون جوانان، ارتباط با نهادها، ارتباط با صاحب همتان وخیرین، شناسایی مددجویان، تازه متولد شده ها و… می باشد.

وی افزود: در استان قم مساجد فعال زیادی وجود دارد که زمینه را برای حرکتی جهادی در توسعه کیفی مساجد فراهم کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه