English

فعالیت‌های فرهنگی دانش‌آموزان استثنایی کشور ۲۶۵ درصد رشد یافت

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: فعالیت های فرهنگی، هنری و برگزاری مسابقات در بین دانش آموزان استثنایی کشور در دولت تدبیر و امید در چهار سال گذشته ۲۶۵ درصد رشد نشان می دهد.

فعالیت‌های فرهنگی دانش‌آموزان استثنایی کشور ۲۶۵ درصد رشد یافت

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، مجید قدمی در نشست شورای آموزش و پرورش یزد با تشریح اقدام های دولت در چهار سال گذشته برای خدمت به دانش آموزان استثنایی افزود: در این مدت، آموزش های تلفیقی و فراگیر در مدارس زیرپوشش با همکاری فرهنگیان و دستگاه های مختلف تا ۵۱ درصد رشد نشان می دهد و در سال تحصیلی آینده بیشتر خواهد شد.

وی اظهارکرد: در چهارسال گذشته به رغم شرایط نامناسب اقتصادی، دولت برای نظام تعلیم و تربیت دانش آموزان استثنایی کارهای بزرگی را انجام داده که نمونه بارز آن پرداخت ۲۳۰ میلیارد ریال برای ایاب و ذهاب افراد زیرپوشش بوده است.

قدمی گفت: آمار دانش آموزان پذیرفته شده استثنایی در مراکز مختلف آموزش عالی و دانشگاه های معتبر کشور در دولت تدبیر و امید و در مقایسه با قبل از آن تا ۲۳ درصد رشد نشان می دهد.

وی افزود: در این مدت افزون بر۷۰ میلیارد ریال برای ارائه خدمات مورد نیاز حمایتی دانش آموزان زیرپوشش درسطح کشور بر حسب نیاز هزینه شده که این روند در سال های آتی تداوم دارد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی درباره سنجش سلامت دانش آموزان آماده ورود به دبستان گفت: در دولت تدبیر و امید سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی در کشور ۲۷ درصد رشد نشان می دهد.

قدمی تصریح کرد: توجه جدی به تفاوت های فردی در نظام تعلیم و تربیت کشور از ثمرات مهم انقلاب اسلامی است و همواره مورد تاکید بوده و در چهار سال گذشته در دولت به رغم مسائل و مشکلات مالی قدم های خوبی برای خدمات و رفاه دانش آموزان استثنایی برداشته شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی