English

فرماندار شهرستان صومعه سرا:

فعالیت فرهنگی جامعه را بیمه می‌کند

فرماندار شهرستان صومعه‌سرا در دیدار با سرپرست کانون گیلان بر اهمّیت فعالیت‌های فرهنگی و نقش تاثیر‌گذار آن بر آینده جامعه تاکید‌کرد.

فعالیت فرهنگی جامعه را بیمه می‌کند

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، علی فتح‌اللهی با بیان این نکته که فعالیت‌های عمرانی در سایه نگاه ویژه به فرهنگ و هنر ثمربخش خواهد‌بود گفت: چنان‌‌چه هم‌افزایی و هم‌اندیشی تمامی دستگاه‌ها را شاهد نباشیم، به یقین پیشرفت ‌های مورد نظر حاصل نمی شود.

وی در این میان از کانون پرورش فکری به عنوان مجموعه‌ای که در شکل‌گیری اندیشه‌های آینده‌سازان نقش‌آفرین است نام برد و تصریح‌کرد: فعالیت‌های کانون، آینده را بیمه ‌می‌کند و نقش ارزش‌مندی در آینده جامعه داشته و دارد.

فرماندار شهرستان صومعه‌سرا که سابقه عضویت در مرکز فرهنگی هنری تالش را در کارنامه دارد، افزود: فعالیت‌های فرهنگی سخت و حساس و کمک به آینده‌سازی، نیازمند یاری‌رسانی به مجموعه‌های فرهنگی هم‌چون کانون پرورش فکری است.

این مسوول استانی در ادامه به تشریح برخی آسیب‌های اجتماعی که ریشه در فرهنگ‌سازی و کم‌توجهی به تقویت باور‌های دینی مخاطبان دارد پرداخت و با تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی مدون در حوزه‌ی فرهنگ گفت: آن‌چه فعالیت‌های فرهنگی را اثر‌بخش و تاثیر‌گذار می‌کند، دوری از روز‌مره‌گی و توجه بنیادین به این مقوله است .

وی هم‌چنین توجه هم‌زمان به توسعه‌ی سخت افزاری و نرم افزاری را مهم‌ارزیابی‌کرد و با بیان این‌که توسعه سخت‌افزاری نیازمند ایجاد بستر‌های فکری متناسب ‌با آن است، خاطرنشان‌کرد: کودکان و نوجوانان آینده را رقم می‌زنند؛ از این رو پیوست فرهنگی لازمه‌ی فعالیت‌های عمرانی است.

فرماندار شهرستان صومعه‌سرا در پایان تعامل با کانون و همراهی با این مجموعه فرهنگی در جهت توسعه و تجهیز فضای آموزشی را از اولویت‌های مسوولان استانی برشمرد و بر ضرورت افزایش شور و نشاط در مراکز فرهنگی هنری کانون با بهره‌گیری از فضا‌سازی مناسب و مخاطب‌پسند تاکیدکرد.

اسفندیار ضیائی سرپرست کانون استان گیلان نیز در این نشست که به‌منظور گسترش همکاری‌های متقابل صورت‌گرفت؛ از نگاه ویژه فرماندار به مقوله‌ی فرهنگ قدردانی‌کرد و دغدغه‌های فرهنگی علی فتح‌اللهی را ترسیم‌کننده افق‌های روشن دانست.

وی اضافه‌کرد: این نگاه فرهنگی، نگاهی ارزش‌مند است و سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی کودک و نوجوان، جامعه را از هزینه در بزرگ‌سالی بی‌نیاز می کند.

ضیائی تصریح‌کرد: هراندازه با کودکانمان هماهنگ شویم و کودک درون‌ را بیدار نگاه‌داریم، کودکی شیرین‌مان را تکرارکرده‌ایم و بالطبع‌ عمل‌کرد مثبتی در حوزه‌ی کودک و نوجوان خواهیم‌داشت.

این مسوول فرهنگی در ادامه عرصه‌ی فرهنگ را عرصه‌ای جهادی توصیف‌‌کرد و با اشاره به اهمیت یکپارچه‌سازی مدیریت فرهنگی گفت: آن‌چه فعالیت‌های فرهنگی را اثر‌بخش می‌کند، هم‌دلی و هم‌افزایی است.

سرپرست کانون گیلان در ادامه به پیشینه‌ روشن کانون پرورش فکری پرداخت و با ارایه‌ی گزارشی از موفقیت‌های این مجموعه در عرصه‌های مختلف اظهار‌کرد

تشریح برنامه‌ها و ارایه‌ی چشم انداز فعالیت‌های کانون از دیگر محور‌های سخنان ضیائی در این دیدار بود و وی با بیان این که افزایش‌گستره و ارایه‌ی فعالیت‌ به تمامی مخاطبان از رسالت‌های کانون پرورش فکری است گفت: کانون افزون‌ بر ارایه‌‌ی فعالیت در مراکز فرهنگی هنری ثابت، پستی و فراگیر، نگاهی ویژه به مناطق کم‌برخوردار دارد و راه‌اندازی کتاب‌خانه‌های سیارشهری و روستایی نیز برهمین اساس صورت‌می گیرد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌ تنها کتاب‌خانه سیار روستایی در شهرستان آستارا و برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی نخستین کتاب‌خانه سیار شهری کانون در مردادماه سال‌جاری گفت: تاکید نماینده عالی دولت به فرمانداران و همراهی آنان با کانون، بستر‌های مناسبی برای فعالیت‌کتاب‌خانه‌های سیار در 16 شهرستان استان فراهم‌کرده‌است و امیدواریم با توجه به نگاه ویژه فرماندار صومعه‌سرا به حوزه‌ی فرهنگ، به زودی شاهد فعالیت اولین کتاب‌خانه سیار در این شهرستان‌باشیم.

اسفندیار ضیائی در پایان این دیدار که در محل فرمانداری صومعه‌سرا صورت‌گرفت، با بیان این‌که فعالیت‌فرهنگی در بلند مدت تاثیر‌گذار خواهد‌بود، ابرازامیدواری کرد با نگاه ویژه مسوولان به حوزه‌ی فرهنگ، زمینه‌ی افزایش فضا‌های آموزشی و کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های کودک ونوجوان محور فراهم‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه