English

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم:

گردشگری مذهبی یکی از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: یکی از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی، گردشگری مذهبی است و محور این گردشگری امامزاده‌ها هستند.

گردشگری مذهبی یکی از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرگزاری موج از قم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در همایش بزرگداشت حضرت امامزاده موسی مبرقع(ع) که در مجتمع فرهنگی آموزشی امامزاده سید علی(ع) برگزار شد اظهار کرد: گردشگری مذهبی یکی از راهکارهای اساسی برای حل مشکلات اقتصادی در شهرهایی است که این ظرفیت را دارند.

وی افزود: بیشتر گردشگران مذهبی که به ایران مسافرت می‌کنند اکثرا از کشورهایی همچون عراق، پاکستان و هندوستان هستند که از ارادتمندان به اهل‌بیت(ع) محسوب می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم با بیان اینکه چنانچه گردشگری مذهبی را از کشور حذف کنیم، آمار قابل توجهی در زمینه توریسم در کشور نخواهیم داشت گفت: این در شرایطی است که استکبار جهانی هر روز بیش از گذشته بر تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان می‌افزاید.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی لازم است به اقتصاد مقاومتی توجه کنیم، یکی از مولفه‌های این اقتصاد، گردشگری مذهبی است و محور این گردشگری امامزاده‌ها هستند.

حسینی مقدم با تأکید بر توجه بیشتر زیرساخت‌های بقاع متبرکه عنوان کرد: 20 حرم مطهر امامزادگان واجب‌التعظیم در استان قم وجود دارد که طی سالیان متمادی، امکانات جدیدی به آنها اضافه نشده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: سفر رهبر معظم انقلاب به قم دارای برکات و تاثیرات فراوانی بود که از آن جمله می‌توان به تصویب و اجرای طرح توسعه حرم امامزاده موسی مبرقع(ع) اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح به دنبال تبدیل کردن این امامزاده به قطب سوم فرهنگی شهر قم پس از حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه