English

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امورخیریه استان گیلان:

۱۳ شهرستان استان گیلان میزبان ویژه برنامه تجلیل از امامزادگان خود هستند

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امورخیریه استان گیلان از اجرای برنامه‌های دهه کرامت در امامزادگان و بقاع متبرکه استان گیلان خبر داد.

13 شهرستان استان گیلان میزبان ویژه برنامه تجلیل از امامزادگان خود هستند

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، محمد قاسم پور، معاون فرهنگی، اجتماعی اوقاف و امورخیریه استان گیلان از اجرای برنامه‌های دهه کرامت در امامزادگان و بقاع متبرکه استان گیلان خبر داد و گفت: با پیگیری سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ، شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 90 تصویب کرد که از این پس روز پنجم ذی القعده در تقویم قمری به نام روز ملی تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه نامگذاری شود.

وی همچنین اظهار کرد: از زمان ولادت حضرت معصومه(س) تا ولادت حضرت امام رضا(ع) به عنوان هفته کرامت نامگذاری شده و در این راستا هر سال در این دهه برنامه‌های ویژه‌ای در بقاع و امامزاده‌های استان اجرایی می‌شود . 

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه استان گیلان همچنین گفت: در این دهه 13 شهرستان استان گیلان میزبان ویژه برنامه تجلیل از امامزادگان خود هستند که با برنامه های متنوع فرهنگی برگزار خواهد شد .

قاسم پور همچنین به برپایی جشن‌های مناسبتی و خیمه های معرفت در این دهه اشاره کرد و یادآورشد : بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ویژه برنامه بزرگ استانی تجلیل از امامزادگان روز شنبه 7 مرداد(همزمان با 5 ذی القعده) راس ساعت 9:30 صبح با سخنرانی حجت الاسلام پروایی ، نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری در بقعه متبرکه آقاسید ذوالکفل نوشال فشتم کوچصفهان برگزار خواهد شد که در آن از 50 نفر از هئیت امنا، خدام و خیرین بقعه ساز گیلانی تجلیل خواهد شد.

وی گفت: در این دهه همچنین مراسم استقبال از کاروان زیر سایه خورشید که در آن پرچم مقدس حرم رضوی توسط خدام این حرم ، در تعدادی از بقاع متبرکه گیلان حمل خواهد شد، بصورت ویژه مراسمی روز شنبه 7 مرداد راس ساعت 6 عصر در آستان مقدس خانم فاطمه اخری(س) برگزار می گردد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه