English

مدیرکل میراث فرهنگی استان قم خبر داد:

مرمت ۱۰ اثر تاریخی در استان قم

مدیرکل میراث فرهنگی استان قم از مرمت10 اثر تاریخی قم خبر داد.

مرمت 10 اثر تاریخی در استان  قم

به گزارش خبرگزاری موج از قم، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم با اشاره به انعقاد قرارداد برای مرمت 10 اثر تاریخی اظهار کرد: اکنون  این  قراردادها پیگیری و به مرحله اجرا رسیدند که خانه تاریخی وفایی در بخش خلجستان، کاروان سرای الله قلی بیک در بخش سلفچگان، کاروانسرای سنگی کوه نمک و احیاء قلعه تاریخی دولت آباد از جمله این آثار هستند.

وی با اشاره به ظرفیت میراث فرهنگی قم گفت: آثار تاریخی قم، هنوز به طورکامل به مردم شناسایی نشده اند و مردم آنها را نمی‌شناسند در حالی که این آثار باید معرفی شود چرا که موجب جذب گردشگر و افزایش  مدت اقامت زائران و مسافران در استان  می‌شود.

عیسی رضایی   گفت: استان قم بیش از 350 اثر ثبتی در فهرست آثار ملی اعم از مساجد، کاروان سراها، قلعه‌ها و محوطه‌ها، خانه‌ها و آب‌انبارهای تاریخی دارد که بدون شک معرفی آثار و شناسایی و حفظ و نگهداری از آن جزئی از رسالت‌های ملی و مذهبی همه ما است.

عیسی رضایی افزود:  علاوه بر 350 اثر تاریخی ثبت شده، حدود 1000 اثر تاریخی شناسایی شده در استان قم داریم که با وجود عدم ثبت، زیر نظر میراث فرهنگی است و اداره کل وظیفه صیانت و بازسازی این آثار را دارد.

وی با اشاره به مرمت های در حال اجرا بیان داشت: بازسازی خانه شاکری در شهر قم با اعتبار 500 میلیون ریال، مرمت کاروانسرای صدرآباد با اعتبار یک میلیارد و چهارصد میلیون ریال، بازسازی کاروانسرای سنگی در روستای محمد آباد کاج با اعتبار یک میلیارد و پانصد میلیون ریال از جمله اقدامات این اداره کل در حفظ و احیای اماکن تاریخی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم افزود: محوطه باستانی قلی درویش، مرمت عصاری کهک و مرمت مسجد اعظم از دیگر اماکنی است که با نظارت کارشناسان میراث و  دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی قم در حال اجرا است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه