English

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان خبر داد:

۱۰ اثر تاریخی در شهرستان بوئین و میاندشت تا پایان سال ثبت ملی می شود

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: در راستای حمایت از میراث فرهنگی شهرستان 10 اثر تاریخی شهرستان بوئین و میاندشت تا پایان سال 1396 به ثبت ملی می رسد.

10 اثر تاریخی در شهرستان بوئین و میاندشت تا پایان سال ثبت ملی می شود

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، اله یاری بیان کرد: منطقه فریدن بزرگ (شامل شهرستانهای: فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین و میاندشت) دارای جاذبه های بی نظیر تاریخی و بویژه طبیعی است که با همدلی و مساعدت مردم و مسوولین این منطقه می توان گردشگری را به عنوان یکی از مهمترین راه کارهای توسعه این منطقه بزرگ رونق داد.

وی افزود: در منطقه فریدن بزرگ و بویژه شهرستان بوئین و میاندشت محوطه های باستانی منحصر به فردی کشف شده بگونه ائی که این شهرستان با شناسائی 50 محوطه باستانی دارای رتبه دوم در کل استان اصفهان می باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان با گلایه از پائین بودن تعداد ثبت ملی آثار در این شهرستان تاکید کرد: یکی از مهمترین شاخصه های ارتقای میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان افزایش تعداد آثار ثبتی این شهرستان می باشد، لکن متاسفانه در دهه های گذشته تنها دو اثر در این شهرستان به ثبت رسیده. با این وصف با برنامه ریزی های به عمل آمده تا پایان سال 1396 تعداد 10 اثر تاریخی در این شهرستان به ثبت ملی خواهد رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه