English

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم:

۴ درصد زباله‌های خشک شهر قم قابل استفاده مجدد است

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: در قسمت زباله خشک حدود 4 درصد زباله خشک ارزشمند وجود دارد که گندزدایی و شست‌وشو شده و دوباره استفاده می‌شود.

4 درصد زباله‌های خشک شهر قم قابل استفاده مجدد است

به گزارش خبرگزاری موج از قم، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه دو گزینه برای جلوگیری از آلودگی آب و هوا در حوزه مدیریت پسماند وجود دارد گفت: در حوزه کاهش آلودگی زیست محیطی بهترین گزینه این است که زباله خشک و تر را در کارخانه جدا کنیم که یک قسمت از زباله تر، می‌تواند به واحد تولید کمپوست برود.

وی با بیان اینکه حدود 45 درصد زباله خشک شهر قم نایلون‌ها و کیسه‌های پلاستیکی و... است گفت: این زباله ها هیچ ارزش اقتصادی ندارد و در صورت دفن شدن 500 سال دیگر به طبیعت باز می‌گردد. می‌توانیم این‌ها را بسوزانیم و با حرارتی که تولید می‌شود را برای تولید برق استفاده کنیم.

سیدعبدالله میرابراهیمی گفت: در قسمت زباله خشک حدود 4 درصد زباله خشک ارزشمند در قم داریم که گندزدایی و شست‌وشو شده و دوباره استفاده می‌شود.

وی در مورد مشکلات تبدیل زباله به کمپوست افزود: ارزش اقتصادی کمپوست هم اکنون در جامعه خیلی پایین است و در واقع محصولی تولید کرده‌ایم که دارد دپو می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم خاطرنشان کرد: در این فرایند هم متان تولید می‌شود چرا که فعالیت بیولوژیک انجام می‌شود و آلودگی گلخانه‌ای دارد. کمپوستی که تولید می‌شود از آنجا که از زباله به دست آمده ممکن است فلزات سنگین داشته باشد و نگرانی‌هایی درباره آن وجود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه