English

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم اعلام کرد:

امکان حذف دفن زباله شهر قم ظرف ۴ سال آینده

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: در صورت مهیا شدن شرایط لازم، به صفر رساندن دفن زباله در شهر قم در مدت چهار سال امکان پذیر است.

امکان حذف دفن زباله شهر قم ظرف 4 سال آینده

به گزارش خبرگزاری موج از قم، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با بیان اینکه شهروندان قمی روزانه بیش از 700 تن زباله تولید می‌کنند، اظهار کرد: این زباله‌ها روزانه با وسایل جمع‌آوری، منتقل و در سایت البرز دفن می‌شود؛ کاری که بدون شک یکی از بدترین اتفاق‌های زیست محیطی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه مدت زیادی است که روش‌های مختلف مدیریت پسماند برای به حداقل رساندن دفن زباله مطرح شده است، تصریح کرد: ساخت کارخانه بازیافت آغازی بود برای این مسیر اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب یعنی به صفر رساندن دفن زباله در شهر قم راه طولانی باقی مانده است البته اجرای آن در مدت چهار سال شدنی است به شرطی که شرایط لازم برای آن فراهم شود.

سیدعبدالله میرابراهیمی با بیان اینکه در حال حاضر در شهر قم پسماند پلیمری را با پسماند ارگانیک زیر خاک دفن می شود، اظهار کرد: این کار متان تولید می‌کند که آثار مضر آن برای سوراخ کردن لایه اوزن 21 برابر بیشتر است. همچنین این کار PH آب‌های زیرزمینی را تغییر داده و فلزات سنگین را وارد آن می‌کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم افزود: هر چند در بخشی از قم زمین‌ها لم یزرع هستند و فاصله سفره‌های آب زیرزمینی از سطح زمین زیاد است اما حداقل ضرری که می‌رسانیم این است که 15 متر خاک را بر می‌داریم و از بین می‌بریم در حالی که برای ایجاد یک متر مربع خاک، سال‌ها زمان لازم است. در واقع هم خاک هم آب و هم هوا را در این فرایند آلوده می‌کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی