English

معاون شهردار قم خبر داد:

انعقاد قرارداد فاینانس خط B مترو قم میان شرکت چینی و قرارگاه خاتم

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم گفت: قرارداد فاینانس خط B مترو میان شرکت چینی و قرارگاه خاتم الانبیا بسته شده است.

انعقاد قرارداد فاینانس خط B مترو قم میان شرکت چینی و قرارگاه خاتم

به گزارش خبرگزاری موج از قم، معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم با بیان اینکه در مسیر راه‌اندازی خط B متروی قم که از مراکز پر جمیعتی همچون پردیسان، صفاییه، خیابان ارم، چهارراه بازار، 19 دی و... می‌گذرد، تأمین مالی پروژه اهمیت زیادی دارد ، گفت: برای این موضوع شهرداری به دنبال تأمین فاینانس خط B متروی قم است.

وی با اشاره به روند دریافت فاینانس، افزود: این فاینانس قرار است از کشور چین تأمین شود، طبق قانون یک شرکت داخلی هم در این فرآیند باید دخالت داشته باشد تا طرف خارجی بتواند در ایران سرمایه‌گذاری کند.

علیرضا قاری قرآن گفت: طبق مذاکرات صورت گرفته در این مشارکت تأسیسات را چینی‌ها تهیه می‌کنند و مسیر توسط شرکت داخلی که قرارگاه خاتم الانبیا می باشد، انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه قرارداد میان شرکت چینی و قرارگاه خاتم منعقد شده است، گفت: پس از اخذ مصوبه شورا اسلامی شهر، گرفتن مصوبه شورای اقتصاد و رفتن به بانک عامل و باز شدن ال‌ سی ( LC ) مراحل بعدی هستند.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم با بیان اینکه فاینانس بر اساس قرارداد تجاری مبادله‌شده بین کارفرما و پیمانکار انجام خواهد شد، افزود: تا مطالعه‌ها انجام نشود نمی‌توان رقم دقیقی برای آن ذکر کرد اما در هر صورت بیش از ۳ هزار میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده است.

قاری قرآن تصریح کرد: نرخ متداول سود فاینانس بین 2.5 تا 3 درصد با دوره بازگشت 7 تا ۱۰ ساله است که البته بین 4 تا 5 درصد هم بانک‌های داخلی دریافت می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه