English

با بهره‌گیری از دانش بازنشستگان؛

طرح مدیریت دانش در دستگاه‌های اجرایی اردبیل اجرا می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اردبیل از اجرای طرح مدیریت دانش در دستگاه‌های اجرایی این استان خبر داد و گفت: در قالب این طرح دانش و تجربه نیروهای بازنشسته دستگاه‌های اجرایی به کارکنان منتقل می‌شود.

طرح مدیریت دانش در دستگاه‌های اجرایی اردبیل اجرا می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج

، در قالب این طرح از دانش و تجربه بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی استفاده کرده و در راستای ارتقای کارآمدی دستگاه‌ها و کارمندان، فرایند انتقال دانش از بازنشستگان به کارکنان این دستگاه‌ها انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: این برنامه از استانداری شروع شده و برای اجرای آن در سایر دستگاه‌های استان هم برنامه‌ریزی شده است.

دبیر مدیریت حوزه پژوهش را یکی دیگر از وظایف معاونت خود برشمرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی باید یک درصد از منابع خود را صرف پژوهش کنند که مشخص کردن سمت و سوی آن جزو وظایف معاونت توسعه و منابع استانداری است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از وظایف معاونت توسعه و منابع استانداری آموزش کارکنان است که در قالب آموزش‌های بدو خدمت و ضمن خدمت این آموزش‌ها ارائه می‌شود.

معاون استاندار اردبیل ادامه داد: از گذشته معمولا این آموزش‌ها در دستگاه ‌ای اجرایی وجود داشته است اما به هر دلیل به روز رسانی نشده است. در راستای ارتقای کارآمدی کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و آموزش‌ها به روز رسانی شده است.

دبیر همچنین در خصوص جایگزینی نیروهای بازنشسته دستگاه‌های اجرایی استان گفت: حدود ۳۰ سال است که اردبیل تبدیل به استان شده است و اغلب کارکنان دستگاه‌های اجرایی که در آن زمان استخدام شدند دوره خدمتشان به اتمام رسیده و یا در شرف بازنشستگی قرار دارند.

وی افزود: از دستگاه‌های اجرایی استان خواسته شده است اسامی بازنشسته‌های خود در ۲ سال اخیر و سه سال آینده را اعلام کنند تا برای جایگزینی آنها برنامه‌ریزی شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: در این راستا طرحی تهیه شده است که به استان اردبیل اختصاص دارد و در سفر آتی رئیس‌جمهور به استان به عنوان یکی از مطالبات از ایشان مطرح خواهد شد تا در قالب آن استخدام‌های جدید انجام شود.

دبیر یاد آور شد: البته امسال یکی از سال‌های خوب استان از نظر استخدام بود به طوری که یک هزار نفر در دستگاه‌های مختلف استخدام شدند و این برنامه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه این طرح و برنامه برای تمام دستگاه‌های اجرایی استان پیش‌بینی شده است، گفت: علاوه بر این در قالب طرح شهید زین‌الدینی برای جذب و استخدام ۱۰۰ نفر در استان برنامه‌ریزی شده که فرایند استخدام این افراد هم در حال طی شدن است.

معاون استاندار اردبیل اضافه کرد: یکی از مواردی که در استخدام‌های جدید مدنظر قرار گرفته این است که افرادی که استخدام می‌شوند علاوه بر شرایط اختصاصی، دانش و سواد باید انگیزه خدمت و مردم داری هم داشته باشند.

دبیر ادامه داد: با توجه به تراکم نیروی انسانی در مرکز استان، در استخدام‌های جدید نگاهمان بر این بوده که این افراد در دستگاه‌های صف اعم از بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها به کار گرفته شوند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص تعداد استخدامی‌های امسال در آموزش و پرورش گفت: امسال ۷۰۰ نفر در سطح استان در آموزش و پرورش استخدام شدند و یک مرحله استخدام دیگر هم وجود دارد که سهمیه مناسبی برای استان پیش‌بینی شده است.

معاون توسعه و منابع استاندار اردبیل همچنین از اجرای طرح شهید همدانی در استان خبر داد و گفت: در قالب این طرح مجوز استخدام۳۰۰ نفر در قالب نیروهای خدماتی اخذ شده که به مرور استخدام خواهند شد.

وی همچنین با اشاره به برنامه دولت برای رفع تبعیض در پرداختی کارکنان اظهار کرد: اعتبار برخی از دستگاه‌های استان ملی و کشوری است و منابع ۲۴ دستگاه از خزانه استان تامین می‌شود که در ۲سال اخیر برنامه‌ریزی بر این بوده جلو پرداخت‌های تبعیض‌آمیز گرفته شود.

دبیر همچنین گفت:خوشبختانه طرحی در این خصوص در دولت تهیه شده که بر اساس آن از سال آینده پرداخت‌های کارکنان منظم شده و تبعیض در پرداختی بین دستگاه‌ها رفع خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه