English

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان:

تا چهار سال آتی احداث شش هزار و ۸۰۰ کلاس مورد نیاز استان است

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: با احتساب مدارس فرسوده، کانکس ها و افزایش تعداد دانش‌آموزان، احداث و تامین 6هزار و 800 کلاس تا چهار سال آتی برای استان اردبیل مورد نیاز است.

تا چهار سال آتی احداث شش هزار و 800 کلاس مورد نیاز استان است
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، ترحم رستمی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با احتساب مدارس فرسوده، کانکس ها و افزایش تعداد دانش‌آموزان تا چهار سال آتی 6هزارو 800 کلاس برای استان اردبیل مورد نیاز است  که این امر سرانه فضای آموزشی  استان را به مقدار یک متر مربع  به سرانه کشوری نزدیک خواهد کرد.

وی بیان کرد: سرانه فضای آموزشی در استان اردبیل 3/1 مترمربع  و در نواحی 1 و 2 اردبیل زیر 2 متر مربع برای هر دانش‌آموز هست این در حالی است که سرانه کشوری فضای آموزشی 5/2 و استاندارد جهانی آن 8/4 متر مربع برای هر دانش‌آموز است.

او ادامه داد: برنامه ریزی شده تا در سالهای آتی این کمبود جبران شده و سرانه فضای آموزشی دانش‌آموزان  استان افزایش یابد.

رستمی خاطر نشان کرد: برای رسیدن به این منظور لازم است سالانه 283 باب مدرسه شش کلاسه احداث شود که  در نظر داریم  از طریق مولدسازی، استفاده از ظرفیت خیرین، مشارکت اجتماعی  و از محل اعتبارات  سفر رئیس جمهور به این مهم دست یابیم.

 معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان ادامه داد: از تعداد دو هزار مدرسه حدود 50 درصد آن فرسوده بوده و نیاز به مقاوم‌سازی دارد که از 7هزارو 500 دانش‌آموز در این مدارس فرسوده مشغول به تحصیل هستند. همچنین در حال حاضر حدود 227 کانکس به عنوان مدرسه برای تعداد 3 هزار دانش‌آموز مورد استفاده  قرارمی‌گیرد که از سال گذشته  حدود 25 مورد آن با مدارس یک کلاسی و دو کلاسی جایگزین شده است و طبق هدفگذاری انجام شده کانکس‌های بالای 7 نفر نیز در سال آتی جایگزین خواهد شد.

رستمی گفت: نیروی انسانی نیز به عنوان یکی از دغدغه های آموزش و پرورش در سطح کشور مطرح است که خوشبختانه اردبیل از این حیث در وضعیت نسبتا بهتری قرار دارد و جزو ده استان اول کشور است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: در سال گذشته  در استان ما حدود یک هزار و 900 نفر کمبود نیرو وجود داشت که از طریق  جذب نیروی جدید، استمرار خدمت باز نشستگان، اضافه تدریس سایر معلمان و عوامل اجرایی این کمبود جبران شده است.

وی ادامه داد: این کمبود نیرو با ورود 504 نفر نیروهای جدید دبیر، هنر آموز و آموزگار و 211 نفر فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان و استفاده از ظرفیت بازنشستگان سالجاری  که مایل به استمرار خدمت دارند مطابق برنامه جامع نیروی انسانی  جبران خواهد شد.

رستمی در خصوص ارتقای تجهیزات مدارس استان نیز  تصریح کرد: در راستای افزایش کیفیت آموزشی و ارتقای تجهیزات مدارس حدود 15 میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات  برای مدارس شبانه روزی و  60 میلیارد تومان  صرف خرید  تجهیزات اعم از کامپیوتر و میز و صندلی برای سایر مدارس استان شده است.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش استان به توزیع شیر رایگان در مدارس اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه در 7 سال گذشته شیر رایگان در مدارس توزیع نشده بود اما به دستور رئیس جمهور توزیع آن  در دستور کار قرار گرفت و دراستان اردبیل نیز از دیماه سال جاری به صورت دو وعده درهفته بین  یکصد و 13 هزار نفردانش‌آموز در مدارس مختلف توزیع می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه