English

بودجه ۳۲ هزار میلیارد ریالی سال ۱۴۰۳ شهرداری اردبیل تقدیم شورا شد

آیین تقدیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری، مناطق و سازمان‌های وابسته به شورای اسلامی شهر اردبیل در مجموع به مبلغ ۳۲ هزار میلیارد ریال با حضور جمعی از مسئولان استانی و مدیریت شهری برگزار شد.

بودجه ۳۲ هزار میلیارد ریالی سال ۱۴۰۳ شهرداری اردبیل تقدیم شورا شد
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری اردبیل که روز در آیینی به میزبانی فرهنگسرای بانوان، تقدیم شورا اسلامی شهر شد، شامل اعتبارهای هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای با رشد ۱۲ هزار میلیارد ریالی نسبت به سال گذشته حدود ۶۰ درصد افزایش دارد.

بودجه مربوطه بر اساس ارقام پیشنهادی سرانه در قالب ۶ ماموریت کالبدی و شهرسازی، محیط زیست و خدمات شهری، ایمنی و مدیریت بحران، حمل و نقل و ترافیک، خدمات مدیریت و اجتماعی و فرهنگی و ورزشی از ۳۵ میلیون ریال سال گذشته به ۵۶ میلیون ریال خواهد رسید.

بر اساس بودجه پیشنهادی برای بخش کالبدی و شهرسازی با افزایش ۷۴ درصدی به یک هزار و ۸۱۱ میلیارد و ۴۱۵ میلیون ریال، محیط زیست و خدمات شهری با ۳۰ درصد افزایش به هفت هزار و ۴۳۷ میلیارد و ۹۵۵ میلیون ریال، ایمنی و مدیریت بحران با ۱۵۰ درصد به ۵۵۵ میلیارد و ۸۰۹ میلیون ریال، حمل و نقل و ترافیک با افزایش ۱۲۰ درصدی به ۱۷ هزار و ۲۶ میلیارد و ۳۱۹ میلیون ریال، خدمات مدیریت با کاهش ۱۱ درصدی به چهار هزار و ۳۷۳ میلیارد و ۳۵۹ میلیون ریال خواهد رسید.

همچنین بخش اجتماعی و فرهنگی با افزایش ۱۱۱ درصدی به ۵۸۷ میلیارد و ۱۴۳ میلیون ریال، جمع ماموریت‌ها با ۶۰ درصد افزایش به ۳۱ هزار و ۷۹۲ میلیارد ریال، تبصره پرداخت بدهی‌های قطعی شده سنوات با ۲۰۶ درصد افزایش به ۲۰۸ میلیارد ریال و در مجموع کل مصارف شهرداری با افزایش ۶۰ درصدی به ۳۲ هزار میلیارد ریال می‌رسد.

برای اعتبار هزینه‌ای بودجه پیشنهادی نیز با ۲۱.۷ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ۹ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده و اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای بودجه سال آینده نیز با افزایش ۸۱ درصدی به مبلغ ۲۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

این بخش با افزایش هشت تا ۴۹۵ درصدی شامل برنامه بازآفرینی فضاهای شهری، طرح‌های توسعه و تفصیلی، زیباسازی شهری، تهیه و اجرای طرح‌های موضعی و موضوعی شهری، توسعه و نگهداری فضای سبز و تاسیسات شهری، توسعه و نگهداری آرامستان‌ها، بهداشت عمومی، ساماندهی صنوف و مشاغل و زیرساخت‌های عبور و مرور شهری است.

تقویت سیستم ایمنی و آتش‌نشانی، نگهداری و تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی، ساماندهی و هوشمندسازی مدیریت ترافیک شهری، توسعه شهرداری الکترونیک و ارتقای زیرساخت‌های مربوطه، برنامه‌های فرهنگی و ورزشی، دیون عمرانی از دیگر طرح‌ها و برنامه‌های مدیریت شهری اردبیل برای سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه