English

دادستان مرکز استان اردبیل:

با متخلفان حمل بار بدون بارنامه در استان به شدت برخورد می شود

دادستان مرکز استان اردبیل در جلسه پیشگیری از فرار مالیاتی در حوزه حمل و نقل بار، از انسداد کارت هوشمند ناوگان و رانندگان متخلف و جلوگیری از ادامه مسیر و تردد خودروهای حامل کالای بدون بارنامه در استان و تعقیب قضایی صاحبان کالاهای فاقد اسناد حمل، خبر داد.

 با متخلفان حمل بار بدون بارنامه در استان به شدت برخورد می شود
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، جلال آفاقی در جلسه پیشگیری از فرار مالیاتی در حوزه حمل و نقل بار ضمن تشریح مواد مرتبط با قانون الزام شرکت‌ها و موسسات ترابری به استفاده از بارنامه، وضعیت موجود در استان از حیث حمل بار بدون صورت وضعیت و بارنامه و یا صدور بارنامه‌های صوری و خلاف واقع و نامعتبر را غیرقابل قبول دانست.

وی با تاکید بر پیشگیری از تخلف در این حوزه و جرائم مرتبط، از عزم دادستانی برای برخورد با هرگونه قصور در پروسه صدور و استفاده از بارنامه در استان خبر داد.

دادستان اردبیل با اشاره به تبعات گوناگون حمل غیرقانونی بار به علت عدم امکان کنترل‌های لازم مانند قاچاق کالا، خرابی‌های گسترده زیرساخت‌ها و کاهش ایمنی جاده‌ها و افزایش نقاط حادثه خیز و تصادف به‌لحاظ عدم رعایت وزن مجاز در حمل بار، موضوع فرار مالیاتی را نیز به‌عنوان مصداقی از تضییع حقوق عامه و عملی مجرمانه، غیرقابل قبول و مستوجب مجازات و تعقیب قضایی دانست. آفاقی با اعطای مهلت تا بیستم دی‌ماه و تعیین ضرب‌الاجل، تشدید کنترل‌های لازم و جلوگیری از تردد خودروهای حامل بار فاقد بارنامه در سطح استان را خواستار شده، تاکید کرد: دستگاه‌های متولی در حوزه حمل و نقل به وظایف قانونی خود به نحو شایسته عمل نمایند.

برابر اعلام دادستان مرکز استان اردبیل در این جلسه، از بیستم دی‌ماه، ضمن انسداد کارت هوشمند ناوگان و رانندگان متخلف و جلوگیری از ادامه مسیر و تردد خودروهای حامل کالای بدون بارنامه در استان، صاحبان کالاهای فاقد اسناد حمل نیز مورد تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه