English

هشدار زرد هواشناسی برای استان

اداره کل هواشناسی استان اردبیل نسبت به فعالیت سامانه بارشی و سرد در بیشتر مناطق این استان هشدار سطح زرد شماره ۵۸ صادر کرد.

 هشدار زرد هواشناسی برای استان

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، زمان شروع این سامانه از ظهر یکشنبه ۲۸ آبان و زمان پایان صبح چهارشنبه اول آذر خواهد بود.

براساس بررسی نقشه‌های هواشناسی نوع مخاطره این سامانه وزش باد تند تا شدید گاهی توأم با گرد و خاک به‌ویژه در روزهای یکشنبه و دوشنبه، بارش متناوب باران گاهی رگبار و رعد و برق در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در مناطق جنوبی و مرکزی استان، بارش خفیف برف در روز سه‌شنبه در برخی مناطق شهری جنوب استان، روزهای دوشنبه تا چهارشنبه در ارتفاعات استان، کاهش دمای هوا طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به‌ویژه در مناطق جنوبی استان پیش‌بینی شده است.

منطقه اثر سامانه بارشی نیز مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل و بخش‌هایی از شهرستان گرمی است.

براساس اطلاعیه اداره کل هواشناسی اردبیل اثر مخاطره نیز رخداد گرد و خاک و کاهش دید افقی، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی بر اثر بارش رگباری، افزایش حجم رواناب و آبگرفتگی برخی معابر عمومی در مناطق جنوبی استان، احتمال لغزندگی در جاده‌های کوهستانی و اصابت صاعقه به‌ویژه در ارتفاعات استان خواهد بود.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل در اطلاعیه خود بر اجتناب از توقف در زیر ساختمان‌های نیمه‌کاره و سازه‌های موقتی، احتیاط در تردد در جاده‌های کوهستانی استان به‌ویژه در گردنه الماس و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، بازدید ضدیخ رادیاتور وسایط نقلیه و ماشین‌آلات کشاورزی برای جلوگیری از خسارت یخبندان در جنوب استان، توقف عملیات عمرانی و ساختمانی در فضای باز و خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی و صعود به ارتفاعات استان تاکید کرده است.

براساس داده‌های هواشناسی استان اردبیل، سامانه ناپایدار جوی، ظهر روز چهارشنبه از استان خارج می‌شود و روزهای پایانی هفته آسمان صاف با افزایش نسبی دما و مه صبحگاهی خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه