English

هواشناسی در ارتفاعات تهران و ۴ استان دیگر هشدار زرد صادر کرد

بنا بر اعلام سازمان هواشناسی بارش‌های رگباری با احتمال آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها در خراسان شمالی، ارتفاعات و دامنه‌ها در مرکز و غرب کرمان، شرق و شمال شرق فارس و ارتفاعات استان‌های سمنان و تهران پدیده قالب کشور خواهد بود.

هواشناسی در ارتفاعات تهران و ۴ استان دیگر هشدار زرد صادر کرد

به گزارش خبرگزاری موج، بر اساس هشدار هواشناسی سطح زرد، گذر امواج کم دامنه و رشد ابرهمرفتی ابرها امروز یکشنبه باعث بارندگی در پنج استان خواهد شد.

سازمان هواشناسی نوع مخاطره این سامانه را رگبار باران، وزش باد شدید و خیزش گرد وخاک، ریزش تگرگ، رعدوبرق و صاعقه اعلام کرد.

بر این اساس، بارندگی‌ها امروز در خراسان شمالی، ارتفاعات و دامنه در مرکز و غرب کرمان، شرق و شمال شرق فارس و ارتفاعات استان‌های سمنان و تهران پیش بینی شده است.

اثر مخاطره احتمال آبگرفتگی معابر به شکل محدود، احتمال لغزندگی جاده‌ها، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال طغیان رودخانه‌ها، صاعقه، در برخی مناطق خیزش گردوخاگ، کاهش دید و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی است.

سازمان هواشناسی به اجتناب از اسکان در بستر مسیل‌ها، احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابچه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها توصیه کرده است.

ورود سامانه دوم به کشور نیز تا پایان روز دوشنبه موجب وزش باد شدید در سه استان خواهد شد. منطقه اثر این سامانه امروز در جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شرق کرمان، سیستان و بلوچستان و فردا (دوشنبه) در خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان است. اثر مخاطره در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان است.

احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال و عدم سمپاشی یا محلول‌پاشی باغ‌ها و مزارع، به‌ویژه در بعدازظهر و استفاده از قیم برای نهال‌ها از توصیه های هواشناسی برای کاهش آسیب مقابل این سامانه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی